Cyclops
Frakcja - Nieumarli
Zalety - naturalny pancerz
Słabości - ogień, błyskawice, czułe oko
Cyklopów dużo podczas gry nie spotkasz. Więc nie masz się czego bać, że wyskoczy ci taki za budynku i zgniecie jednym uderzeniem. Są dość powolne, więc sprintem zawsze można im na chwilę uciec. Nie najlepszą taktyką jest walka wręcz z takim olbrzymem, lepiej celować z czaru lub łuku w oko, które jest jego słabą stroną.
Facehugger
Frakcja - Potwory
Zalety - latanie, elektryczny atak, uderzenia
Słabości - brak pancerza
Kolejny przeciwnik, którego za często nie będziesz miał okazji spotkać w grze. Występuje głównie w ciemnych kanałach, różnych zamkniętych miejscach. Ciężko go zauwarzyć - jest dość szybki i cichy. Najlepiej przygotować miecz i zaatakować gdy będzie już blisko.
Ghul
Frakcja - Nieumarli
Zalety - zasadzki, walki w grupach
Słabości - brak pancerza,
Bardzo pospolity przeciwnik w dalszych etapach gry. Występuje głównie w grupach. Czasami może zaskoczyć przedostając się do nas po ścianach budynków. Bywa niebezpieczny w dużych ilościach.
Goblin
Frakcja - Orki
Zalety - szybkość, chodzenie po ścianach
Słabości - mała wielkość, panika
Również często spotykany przeciwnik, występuje głównie tam gdzie Orki. Są idealnym celem do zabaw w stylu "Goblin na 300 sposobów". Są słabe, a gdy rozpoczyna się w ich szeregach rzeź, zaczynają panikować. Występują w grupach.
Stonehelm Guard
Frakcja - Ludzie
Zalety - dobry pancerz, dobry wojownik
Słabości - magia
Głównie stoją po naszej stronie. Są dobrymi wojownikami, blokują ciosy nie tylko mieczem ale również tarczą. Często będziemy mieli okazję z nimi walczyć przeciwko nieumarłym.
Black Guard
Frakcja - Nieumarli
Zalety - świetny wojownik, ciężki pancerz
Słabości - ucieczka
Bardzo dobry przeciwnik, w grupie niebezpieczny. Blokuje większość zwykłych ciosów mieczem lub tarczą. Gdy otrzyma większe obrażenia zaczyna się wycofywać i krzyczeć o wsparcie.
Lich
Frakcja - Nieumarli
Zalety - czarownik, walka na dystans
Słabości - powolność
Dobry przeciwnik. Nie tylko potrafi rzucać niebezpieczne czary na odległość, ale jest również dość niewidoczny w ciemnych pomieszczeniach. Dodatkowo potrafi wskrzeszać nieumarłych.
Necromancer
Frakcja - Nieumarli
Zalety - walk na dystans, przywoływanie
Słabości - walka w zwarciu
Nie jest taki groźny na jakiego wygląda. Rzuca czary, lecz są one dość słabe i nie zadają obrażeń na dużym obszarze, więc można je mijać. Potrafi wskrzeszać nieumarłych co czasami jest dość denerwujące. Pospolity przeciwnik.
Orc
Frakcja - Orki
Zalety - doskonały wojownik, lekki pancerz
Słabości - dość powolny
Jedni z najlepszych wojowników w grze. Walczą przeważnie samemu, lecz szybko przybiega wsparcie. Ich broń jest szybka, a bloki bardzo skuteczne. Najlepszym na nich sposobem jest pozbawianie ich równowagi za pomocą kopnięcia i następnie szybki atak.
Paokai
Frakcja - Orki
Zalety - latanie, wielkość, potężny atak
Słabości - w sumie brak
Jeśli lubisz walki z stworzeniami smokopodobnymi to w tej grze się nie nacieszysz - będziesz mieć okazję zmierzyć się z nim tylko kilka razy. Jest twardy, walka z nim za pomocą miecza, łuku czy magii nie ma sensu. Trzeba użyć czegoś co go pozbawi życia od razu - za pierwszym razem wielkich krat, za drugim razem balisty.
Spider
Frakcja - Potwory
Zalety - trucizna, szybkość, chodzenie po ścianach
Słabości - ogień, mała wielkość
Są co najmniej utrapieniem w jaskiniach, są wszędzie i na dodatek w dużych ilościach. Ich trucizna jest bardzo niebezpieczna - nie mija z czasem, trzeba użyć antidotum. Najlepszą metodą jest pokonywanie ich pokolei, lub z daleka. Bywa też bardzo unikalna odmiana pająków - mini pająki, są bardzo małe i występują bardzo żadko.
Zombie
Frakcja - Nieumarli
Zalety - wytrzymałość, wstają po upadku
Słabości - ogień, powolność
Są dość często spotykane. Pod koniec gry mamy okazję zobaczyć kilku mieszkańców Stonehelm w formie zombie. Mogą być też wskrzeszane przez nekromantów. Gdy obezwładnimy je, najlepiej wówczas je dobić jakąś bronią, w innym wypadku po jakimś czasie wstaną.