Porady - Arcanum: Przypowieść o maszynach i magyi
Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Porady

Porady

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 07:36
NPC
Możesz od nich dowiedzieć się mnóstwo, różnych rzeczy, niekiedy ważnych. Również wiele postaci może zaoferować ci wykonanie zadania. Warto dowiedzieć się więcej np. na temat tego co w tej chwili dzieje się w mieście, np. w Trieście można kupić gazetę. Pytaj o plotki, o to czy nic się nie dzieje, to pomaga.

Noc i okna...
Najlepszy sposób na kradzież. Czekasz przy jakimś domku do nocy (niekoniecznie można stanąć przy oknie, tam gdzie nikt nie patrzy już w dzień) lecz jeszcze wówczas gdy NPC jest w sklepie. Niszczysz okno (np. klikając prawym na jednym z swych ludzi, następnie atakuj i na okno.
Wchodzisz do środka i czekasz aż do następnego rana (gdy wkradasz się w dzień możesz kraść od razu, byle tylko ktoś tego nie zaóważył). Tutaj przyda ci się nieco szczęścia. Możesz zdobyć niezłe przedmioty.

Pociągi, statki itd.
Dla szybszego i bezpieczniejszego transportu warto używać komunikacji, do dyspozycji masz kolej, statki, metro w Trieście... a dla najlepszych magów teleport. Najpierw musisz udać się do kasy i zamówić bilet, a następnie do konduktora lub kapitana statku. Pamiętaj, że np. do pociągu nikt cię nie wpuści jeżeli jesteś potężnym magiem, tłumaczą się zakłuceniami w maszynach.

Klucze
Nie warto nosić przy sobie dzięsiątek kluczy, które zaśmiecają bardzo cenne miejsce w ekwipunku. Niemal w każdym mieście u pewnego NPC można kupić "kółko" do kluczy. Zajmuje ono jedynie 2 miejsca i przetrzyma w sobie sporo kluczy, które normalnie zajmowały by znacznie więcej miejsca.

NPC w nocy
Jeżeli wkradasz się w nocy do kogoś domu lub sypialni nie myśl sobie, że tej postaci tam nie ma jeśli jej nie widzisz. Polataj trochę kursorem w okolicy łóżka, a zobaczysz, że postać jest tam tylko, że jest przeźroczysta. Gdy wówczas zachce ci się coś ukraść postać się obudzi.

Ścieżki
Na mapie widać, że w wybranym miejscu nic nie ma, lecz prowadzi w tamtą stronę droga? Warto się udać w tamtym kierunku, przeważnie można coś tam znaleźć.

Wybory...
Z niemal każdej rozmowy z nietypowym NPC możesz wyjść na trzy sposoby - przyjmując propozycję swojego rozmówcy, proponując swój układ bądź po prostu zacząć groźbą. Przykładowo:
1. Tak, mogę ci zapłacić
2. Nie, nie zapłacę ci
3. Zaraz sobie na tobię potrenuję
Jak wiadomo trzecia odpowiedź oznacza zaatakowanie NPC. Warto uważać co się mówi.

Pułapki
Czasami bywa, że idziesz i po chwili zostajesz zaatakowany i pojawia się napis "Pułapka". Warto zainwestować co nieco w rozbrajanie i wykrywanie pułapek, są momenty gdy musisz pokonać niemały korytarz naszpikowany pułapkami... i co wtedy, albo co chwila się leczysz, albo bezpiecznie przechodzisz między nimi.

Zabijanie
Jeżeli już musisz kogoś pozbawić życia, postaraj się to zrobić jak najciszej i bez świadków, tak jak w filmach :)
Inaczej będziesz miał na głowie cały garnizon strażników czy gwardzistów danego miasta.

Zadania
Bywa, że zadania są ze sobą powiązane. Przykładowo w Tarancie w karczmie dla dżentelmenów stoi gość w habicie i prosi o dostarczenie listu bez otwierania (odbiorcami są rabusie), zaś pewna pani każe ci odzyskać ukradziony obraz. Dziwnie, że treść kartki wskazuje dokładnie to miejsce gdzie ukryty jest obraz.

Więcej pytań i porad kierujcie na forum.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Łowc@, 04.05.2007, 08:49
To w Arkanum jest jakieś "Trieście"? :)
Avatar
Midvith, 08.06.2007, 22:01
To jest taka gra jak Arkanum? Może jeszcze powiesz mi, że jest na przykład Obliwion albo Łord ow Łarkraft?
Avatar
D'Trius, 27.02.2008, 03:38
Przeszedłem tę grę kilka dni temu. Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.