Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Przedstawienie Risen

Przedstawienie Risen

Data opublikowania: 22.09.2009, 23:56

Opowieść

Moc bogów zniknęła ze świata. To wydarzenie dało tytanom, potężnym stworzeniom powstałym z czystej magii, które dotąd więzione były przez bogów, szansę na wyrwanie się ze swoich magicznych węzłów i wyładowanie swojego gniewu na ziemi. Grupa ludzi, nazywająca siebie „Inkwizytorami”, postanawia powstrzymać tytanów przed ucieczką i ostatecznie ich zniszczyć. Kilka lat po „Kataklizmie”, jak nazywane jest zniknięcie bogów w kronikach, dziwne rzeczy zaczynają dziać się na odległej wyspie. Starożytne ruiny nagle wyrastają spod ziemi, ludzie znikają, a wulkan na wyspie niedługo wybuchnie.

Większość mieszkańców wyspy jest przerażona tą dziwną serią wydarzeń, tylko pojedynczy nieustraszeni ludzie odważają się zapuszczać w starożytne świątynie, wypełnione strasznymi potworami, w nadziei, że znajdą złoto i skarby. Kiedy Inkwizytorzy dowiadują się o zdarzeniach na wyspie, wysyłają tam jednego ze swoich najlepszych ludzi, by zbadał sytuację. Ale Inkwizytor nie jest mężczyzną, który postępuje subtelnie: Natychmiastowo przejmuje władzę nad klasztorem na wyspie, wysyła wszystkich mieszkańców do małego, nadbrzeżnego miasteczka i nakłada godzinę policyjną na wszystkich, oprócz swoich zwolenników. Atmosfera robi się coraz gęstsza. Jedynie mała grupa banitów, przewodzona przez mrocznego „Dona”, nie poddaje się nowym zasadom Inkwizytora. Chowają się w pobliżu opuszczonych ruin na bagnach i kontynuują stamtąd swoje napady na świątynie.

Makro rozgrywka

Gra jest podzielona na 4 rozdziały, które opowiadają główną historię. Gracz może zarówno dołączyć do Inkwizytora (ścieżka maga) lub do grupy Don Estabana (ścieżka wojownika). W zależności od tego, którą stronę wybierze, inne zadania i fabuła zostaną mu zaprezentowane. Na końcu, bohater musi pokonać tytana.

Mikro rozgrywka

Mikro rozgrywka oparta jest na formule świetnej gry Action RPG, więc znajduje się w niej wszystko, czego gracz może się spodziewać: zabijanie potworów, zbieranie przedmiotów, rzucanie zaklęć, rozmawianie z bohaterami niezależnymi, zbieranie informacji, rozwiązywanie zadań, handlowanie artykułami, rozwijanie postaci, etc.

Symulowany świat, zaawansowana sztuczna inteligencja oraz sama opowieść sprawiają, że gra staje się bardziej interesująca. Mieszkańcy świata zorganizowani są w grupy i gildie. W zależności, do której z nich dołączy postać gracza, zmieni się sposób komunikowania ich członków z bohaterem, dostanie on inne zadania i przedmioty, będzie miał dostęp do różnych miejsc, a także nauczy się odmiennych umiejętności. Każda akcja odzwierciedlana jest w makro rozgrywce, a tym samym gracz kształtuje swój własny styl gry i historię.

Walka

  • Mniej skupiona na akcji niż Gothic 3, skupia się bardziej na umiejętnościach postaci niż gracza.
  • Łatwy system jednego kliknięcia myszką dla początkujących, połączenie myszki i klawiatury dla zaawansowanych graczy.

Magia

  • Zaklęcie może zostać rzucone zarówno poprzez zwoje (niepotrzebna mana, ale znika po zużyciu), jak i przez runy (mogą zostać dodane do wyposażenia i rzucane bez końca, jeśli tylko mamy wystarczającą ilość many).
  • Jest razem 30 czarów.

Łamigłówki, pułapki i walki z przeciwnikami

  • Łamigłówki są przeróżne, od przesuwania dźwigni za pomocą czaru telekinezy poprzez otwarcie drzwi do sekretnego przejścia za pomocą umieszczenia danego przedmiotu w Skatule.
  • Fałszywe drzwi, poluzowane części podłogi, ostrza wyłaniające się ze ścian i podłoża, jak w Prince of Persia, również pojawią się w grze.

Rozwój postaci

  • System rozwoju postaci to mieszanka systemów z Gothica 1,2 i 3.
  • Z każdym awansem na wyższy poziom, bohater otrzyma punkty umiejętności, które będzie mógł wydać u nauczyciela na naukę nowych lub rozwój istniejących zdolności oraz atrybutów (siła, mana, itd.).

Technologie

  • Pełne wsparcie otwartego świata [World Streaming]: Brak ekranów ładowania, przerywających grę, daje poczucie bycia częścią wielkiego, żywego świata. liste
  • Silnik AGEIA Novodex Physics poszerza postrzeganie świata jako wiarygodny poprzez szczegółowe odzwierciedlenie fizyki w czasie rzeczywistym. liste

TYP: Action RPG z trzeciej osoby (cRPG)

PLATFORMA: 360/PC DVD

PREMIERA: Q2-09

CENA: Zostanie ogłoszona

OGRANICZENIE WIEKOWE: PEGI 12+

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
sabrac, 24.10.2009, 21:51
POOOOOOOOLECAM ^_^ czuć twórców gothica w grze >.< KLIMACIK, GRAFIKA I FABUŁA ZASŁUGUJE NA 9\10, (moja osobista ocena) ogólnie co do plusów: +Nietypowy klimat jak na fantasy oparty przez bardzo ładną grafikę, +Dużo NPC w różnych częściach mapy, +Bardzo dokładnie zrobiony cały świat, +SZCZEGÓŁY, SZCZEGÓŁY i jeszcze raz SZCZEGÓŁY xD +Gdy przejdziesz ją raz, to i tak zaczniesz przechodzić ją jeszcze raz, ale inaczej :D +Skutki podejmowania decyzji, +Bardzo dużo przedmiotów(itemów) w grze, +Super System walki ^_^ naprawdę, mi przypadł niesamowicie do gustu, +Dużo miejsc do eksploracji (tuneli, jaskiń) +System osiągnięć w grze np."Zabiłeś pierwszego potwora","Pilny uczeń" itd. ^_^ Co do minusów znikomych bo znikomych, ale jednak trochę bolą: -Mimo iż bardzo ładny świat to mapka mogła by być większa, -ZA KRÓTKA mimo iż dużo złożonych questów to jednak krótka... A i jak grasz TO NIE GRAJ Z KODAMI! Tylko zabawę sobie zepsujesz...
Avatar
skie, 24.11.2009, 13:20
Gra dobra jako zapchajdziura w oczekiwaniu na coś cięższego. To co zwraca uwagę, to doskonała grafika pogodowa. Takiej wody, wodospoadów, deszczu, to nigdzie nie widziałem. Niestety, krajpbrazów podziwiać się odległych nie da ze względu na blur. A jak się go wyłączy do wszystko plastikowacieje. Sysyem walki mieczem nareszcie jakiś inny niż klikanie myszką - na początku trzeba się postarać żeby coś zarżnąć. Fabuła... taka sobie. To co jest absolutną klęską to mapa. Chodzi się po trzech lokacjach. Z jednego końca mapy na drugi przejdziesz w chyba 2 czy max 3 minuty. Czuć przeraźliwą MAŁOŚĆ swiata (o ile takie słowo w j polskim istnieje...). A na dobitkę jest... UWAGA... liniowość grania. Zawsze jest jedna droga dojścia do danego miejsca, jeden sposób załatwienia sprawy, jeden po kolei następujący ciąg zdarzeń.... to trochę zaczyna przeszkadzać. No i jak dla mnie za dużo się dzieje pod ziemią, szczególnie pod koniec. Za Morrowinda w takiej grafice to dałbym chyba i 200 pln... Popieram przedmówcę - nie graj z kodami bo zupełnie gra straci smak. Ocena: 7.5 (moja osobista oczywiście) :)
Avatar
krzysiek0797, 23.04.2010, 15:45
a czy ma ktoś klucz cd do tej gry?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.