Przymierze (Alliance)
Pochodzący z wielkiej metropolii Stormwind, ludzie walczą o swoje miejsce na tym świecie. Do nich należy królestwo Lordealonu. Mimo wspólnej walki razem z Hordą o przetrwanie pod Górą Hyjal, to znów zaczynają ze sobą walczyć. Razem z Nocnymi Elfami, Gnomami i Krasnoludami, ludzie założyli Przymierze (Alliance).
Cechy rasowe:
- Ludzka dusza (The Human Spirit): podnosi Spirit o 5% (pasywna)
- Dyplomacja (Diplomacy): +10% do przyrostu punktów frakcji
- Specjalizacja w mieczu (Sword Specialization): +5% do umiejętności władania mieczem
- Specjalizacja w maczugach (Mace Specialization): +5% do umiejętności władania maczugami
- Percepcja (Perception): podnosi poziom zauważania skradających się istot. Trwa 20 sekund. Czas ładowania trwa 3 minuty.
Krasnoludy
W pradawnym mieście Ironforge żyją istoty wykute podobno przez Tytanów. Mimo niskiego wzrostu są świetnymi kowalami i zabójczymi wojownikami. Są to krasnoludy. W śnieżnych górach Khaz Modan może żyć tylko elita a krasnoludy do niej należą. Razem z ludźmi, Nocnymi Elfami i Gnomami (które mieszkają razem z krasnoludami na śnieżnych stokach Khaz Modan) są w Przymierzu.
Cechy rasowe:
- Forma z kamienia (Stoneform): po uaktywnieniu daje odporność na truciznę, zarazy, krwawienie i daje +5% do Klasy Pancerza (Armor Class). Trwa 20 sekund. Ładuje się 3 minuty.
- Odkrywanie skarbów (Treasure Finding): Po uaktywnieniu pokazuje na mini-mapie wszystkie skrzynie ze skarbami w zasięgu. Czas nieograniczony.
- Odporność na mróz (Frost Resistance): daje +10 odporności na zimno (pasywna)
- Specjalizacja w broni palnej (Gun specialization): daje +5 do umiejętności władania bronią palną.
Nocne Elfy
Jako najstarsza rasa na świecie, Nocne Elfy są potężne. Po dwukrotnym wypędzeniu Płonącego Legionu z Azeroth postanowiły wejść do Przymierza razem z Ludźmi, Krasnoludami i Gnomami. Nocne Elfy są szczuplejsze i wyższe niż ludzie; są także bardziej zręczni i szybsi. Mają długie, spiczaste uszy i długie brwi. Ich błyszczące oczy są bez źrenic.
Cechy rasowe:
- Odporność na naturę (Nature resistance): daje +10 odporności na naturę
- Szybkość (Quickness): zwiększa szansę na unik o 1%
- Duch Ognika: po śmierci przeistacza Nocnego Elfa w Błędnego Ognika co dodatkowo zwiększa jego szybkość (o 50%)
- Shadowmeld: aktywowany czyni Nocnego Elfa niewidzialnym dopóki się nie poruszy bądź nie zaatakuje.
Gnomy
Najmniej grywalna rasa. Pomysłowe Gnomy, kuzyni krasnoludów mimo swego wzrostu są potężnymi przeciwnikami. Ich magowie należą do najlepszych. Skłonność do tworzenia wynalazków tworzy ich konkurentami Goblinów, dlatego te dwie rasy mimo, że pozostają dla siebie neutralne nie przepadają za sobą. Gnomy mieszkają w Ironforge, stolicy krasnoludów i razem z Ludźmi, Krasnoludami i Nocnymi Elfami tworzą Przymierze.
Cechy rasowe:
- Ekspansywny umysł (Expansive Mind): zwiększa inteligencje o 5%
- Odporność na arkana (Arcane Resistance): daje +10 do odporności na arkana
- Specjalizacja w inżynierii (Engineering Specialization): daje +15 do profesji inżynierstwa
- Mistrz ucieczki (Escape Artist): pozwala uciec z oplątania. Używanie 1,5 sekundy. Czas ładowania 1 minuta.
Horda (Horde)
Potężne, umięśnione i zielone Orki są obdarzone wielką siłą fizyczną. Są honorowe; niektórzy z nich przejawiają wielką miłość do natury i często zostają szamanami. Część Orków, zafascynowana demonami i Płonącym Legionem studiuje mroczną magię i staje się Czarnoksiężnikami. W czasie ostatniego najazdu demonów, Orkowie wynieśli się do Kalimdoru i zamieszkali na pustkowiach nazwanych na cześć ojca ich wodza Durotar. Razem z Trollami z plemienia Mrocznej Włóczni, Taurenami i Nieumarłymi walczą za Hordę.
Cechy rasowe:
- Krwawa furia: (Blood Fury): po uaktywnieniu zwiększa siłę o 25%, ale zadaje 5% HP obrażeń co 3 sekundy. Trwa 20 sekund. Czas ładowania 2 minuty.
- Dowodzenie (Command): Zwierzęcy towarzysz zadaje o 5% większe obrażenia
- Specjalizacja w toporze (Axe specialization): zwiększa o 5 umiejętność władania toporami
- Wytrzymałość: odporność na oszołomienie i ogłuszenie o wartości 25%
Trolle
Szczupli i wysokie Trolle z klanu Mrocznej Włóczni walczą po stronie Hordy. Razem z orkami mieszkają w Durotarze. Jakiś czas temu plemię Mrocznej Włóczni żyjące na dzikiej wyspie zostało zaatakowane przez Murloki. Szczęśliwym trafem akurat na wyspę przybił wódz orków Thrall i razem z trollami odparli hordy rybo-ludzi. Plemię postanowiło dołączyć do orków. Trolle świetnie radzą sobie z magią, umieją z wielką wprawą rzucać włóczniami i toporami. Złe trolle wyznają złe bóstwa Voodoo.
Cechy rasowe:
- Berserk (Berserking): po trafieniu krytycznym Troll może uaktywnić berserk, co przez 20 sekund pozwala mu atakować i rzucać czary o 25% szybciej. Czas ładowania trwa 2 minuty.
- Zabójcy bestii: troll zadaje o 5% więcej obrażeń bestiom
- Regeneracja (Regeneration): premia +10% do regeneracji punktów HP i +10% do regeneracji HP podczas walki
- Specjalizacja w broni rzucanej (Throwing weapon specialization): daje +5 do umiejętności władania bronią rzucaną
Taureni
Wysocy i masywni taureni wyglądają jak potworne byko-ludzie. Są porośnięci futrem, mają wielkie rogi i kopyta. Posiadają przerażającą siłę, ale mimo tego umieją być czuli i kochają Matkę Ziemię. Dzięki swej sile i odporności często zostają wojownikami, a dzięki wielkiej wiedzy o naturze, szamanami bądź druidami. Żyją na trawiastych stepach Mulgore.
Cechy rasowe:
- Hodowanie roślin (Cultivation): daję premie +15 do umiejętności herbalizmu
- Odporność (Endurance): zwiększa o 5% maksymalne HP
- Bojowe stąpnięcie (War stomp): po uaktywnieniu tauren tupie w ziemię ogłuszając wrogów w promieniu 5 jardów
- Odporność na naturę (Nature resistance): daje +10 odporności na naturę
Nieumarli
Po zniszczeniu Płonącego Legionu część nieumarłych skorzystała ze straty mocy Króla Lisza i uwolniła się od jego władzy. Pod przywództwem Sylvanas Windrunner, potężnej banshee i jej sługi Varimathrasa osiedlili się w ruinach dawnego Lordealonu i dołączyli do Hordy pragnąc zdobyć jakiś sojuszników.
Cechy rasowe:
- Wola Opuszczonych: po uaktywnieniu nieumarły staje się odporny na strach, zauroczenie i uśpienie na 20 sekund. Czas ładowania trwa 3 minuty.
- Oddychanie pod wodą (Underwater Breathing): nieumarły może oddychać pod wodą 4 razy dłużej niż normalnie
- Odporność na cień (Shadow resistance): daje +10 do odporności na cień
- Kanibalizm (Cannibalize): gdy nieumarły zacznie jeść zwłoki otrzymuje na 15 sekund 200% regeneracji HP. Czas ładowania trwa 3 minuty.