Początkowo rasa goblinów, jako niewolnicy troli z wyspy Kezan (Isle of Kezan), byli zmuszani do wydobycia rudy kaja’mite z wulkanicznych wnętrzności Góry Kajaro (Mount Kajaro).
Trolle używały tego potężnego minerału do swoich rytuałów voodoo, wywierał on jednak także niespodziewany efekt na niewolnikach którzy byli z nim w ciągłym kontakcie. Kaja’mite zadziwiająco wpływał na przebiegłość i inteligencję goblinów. Które to w tajemnicy tworzyły własne potężne inżynieryjskie i alchemiczne artefakty, dzięki którym wkrótce obaliły rządy troli i opanowały wyspę Kezan. Kopalnie w których pracowały, obozy, i baza rebelii stała się miastem Undermine. Miasto jest najlepszym przykładem ich niesamowitych pomysłów.
Naturalna zachłanność goblinów sprawiła, że szybko zostali znani jako mistrzowie kupieckiego fachu. W czasie Pierwszej Wojny, Książęta Handlowi, zarabiając nawet na konflikcie, okazali się najbystrzejszymi goblinami. Zostały zgromadzone ogromne fortuny, a Wyspa Kezan stała się najważniejszym portem goblińskich dla goblińskich statków handlowych. Jeden z książąt zgodził się zaoferować swoje usługi Hordzie, podczas Drugiej Wojny. Po porażce Hordy, gobliny wyciągnęły wnioski z błędów swoich przodków, wkrótce zdały sobie sprawę że ich zyski mogły być dwókrotnie wyższe jeśli nie byliby ograniczeni umową z Hordą. Pod koniec Trzeciej Wojny, gobliny zaopatrywały w broń, pojazdy i inne usługi, zarówno Hordę, jak i Przymierze. Nie mogło to jednak trwać wiecznie...
Ostatnio, gobliny z Kezan ponownie zauważyły wroga w Przymierzu – nieprzewidywalne i nierentowne doświadczenia z tą frakcją nie pozwoliły księciom trwać w komfortowej neutralności. Odnawiając stare pakty z ich dawnymi sprzymierzeńcami, gobliny zostały powitane w Hordzie z otwartymi ramionami.
Umiejętności rasowe
- Best Deals Anywhere (pasywna) - Najlepsze możliwe zniżki, niezależnie od reputacji. Do 20%.
- Better Living Through Chemistry (pasywna) - +15 do Alchemii, mikstury regenerują więcej życia/many.
- Pack Hobgoblin - Możliwość „zdalnego” dostępu do banku. Co 30 minut.
- Rocket Jump - Możliwość aktywowania pasa rakietowego. Skok do 20 jardów.
- Rocket Barrage - Strzelanie rakietami do przeciwnika, do 30 jardów. Cooldown wspólny dla Rocket Jump.
- Time is Money (pasywna) - Zwiększona o 1% szybkość ataku i rzucania czarów.
Dostępne klasy
Death Knight, Hunter, Mage, Priest, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior
Mount
Race Kart