Firma Nielsen Media Research zajmująca się badaniem mediów przyjrzała się również i rynkowi gier wideo. Działania te przyczyniły się do wyłonienia najpopularniejszej konsoli oraz gry na PC w 2008 roku.
Wyniki dotyczące konsoli roku 2008 mogą być dla wielu osób zaskakujące. Nie jest to XBOX360 czy też PS3... Pierwsze miejsce z dużą przewagą uzyskała bowiem PlayStation 2, na której grano przez 31,7% minut z całości grania na konsolach (oczywiście w gronie badanych użytkowników). Drugie miejsce z wynikiem 17,2% zajął XBOX360, a trzecie Nintendo Wii osiągając 13,4%. A rzekomo popularna PlayStation 3 przegrała nawet z pierwszym XBOXem!
- PlayStation 2 - 31,7%
- XBOX 360 - 17,2%
- Nintendo Wii - 13,4%
- XBOX - 9,7%
- PlayStation 3 - 7,3%
- GameCube - 4,6%
- Other - 16,4%
W badaniu nie brano jednak pod uwagę konsol przenośnych jak nintendo DS, GameBoy Adventure, czy PlayStation Portable.
W przeciwieństwie do konsol - w kategorii najpopularniejszej gry roku 2008 raczej nie ma niespodzianek. Pierwsze miejsce zajął wzbogacony nie dawno o kolejny dodatek MMORPG firmy Blizzard - World of Warcraft. Gracze poświęcali na niego średnio 671 minut tygodniowo, a przez każdą minutę roku przy owym produkcie bawiło się 0,723% wszystkich pecetowych graczy.
- World of Warcraft - 0,723% (671 Avg minutes played per week)
- Call of Duty 4: Modern Warfare - 0,163% (403 Avg minutes played per week)
- Halo: Combat Evolved - 0,092% (295 Avg minutes played per week)
- The Sims - 0,09% (213 Avg minutes played per week)
- The Sims 2 - 0,086% (291 Avg minutes played per week)
- RuneScape - 0,084% (451 Avg minutes played per week)
- Diablo 2 - 0,065% (313 Avg minutes played per week)
- Team Fortress 2 - 0,063% (371 Avg minutes played per week)
- Counter-Strike - 0,062% (282 Avg minutes played per week)
- Counter-Strike: Source - 0,061% (426 Avg minutes played per week)
Miejmy nadzieje, że na początku przyszłego roku firma Nielsen Media Research doda kolejne kategorie związane z branżą konsol i gier komputerowych.
Osoby zainteresowane innymi kategoriami związanymi z telewizją czy też internetem zachęcamy do zajrzenia na oficjalną stronę firmy Nielsen Media Research.