Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
WoW najpopularniejszą grą 2008 roku!

WoW najpopularniejszą grą 2008 roku!

Data opublikowania: 04.01.2009, 15:03
Tagi: Ranking, Nielsen Media Research, WoW, PS2, World of Warcraft, PS3, XBOX360, Call of Duty, CoD, CS

Firma Nielsen Media Research zajmująca się badaniem mediów przyjrzała się również i rynkowi gier wideo. Działania te przyczyniły się do wyłonienia najpopularniejszej konsoli oraz gry na PC w 2008 roku.

Wyniki dotyczące konsoli roku 2008 mogą być dla wielu osób zaskakujące. Nie jest to XBOX360 czy też PS3... Pierwsze miejsce z dużą przewagą uzyskała bowiem PlayStation 2, na której grano przez 31,7% minut z całości grania na konsolach (oczywiście w gronie badanych użytkowników). Drugie miejsce z wynikiem 17,2% zajął XBOX360, a trzecie Nintendo Wii osiągając 13,4%. A rzekomo popularna PlayStation 3 przegrała nawet z pierwszym XBOXem!

  • PlayStation 2 - 31,7%
  • XBOX 360 - 17,2%
  • Nintendo Wii - 13,4%
  • XBOX - 9,7%
  • PlayStation 3 - 7,3%
  • GameCube - 4,6%
  • Other - 16,4%

W badaniu nie brano jednak pod uwagę konsol przenośnych jak nintendo DS, GameBoy Adventure, czy PlayStation Portable.

W przeciwieństwie do konsol - w kategorii najpopularniejszej gry roku 2008 raczej nie ma niespodzianek. Pierwsze miejsce zajął wzbogacony nie dawno o kolejny dodatek MMORPG firmy Blizzard - World of Warcraft. Gracze poświęcali na niego średnio 671 minut tygodniowo, a przez każdą minutę roku przy owym produkcie bawiło się 0,723% wszystkich pecetowych graczy.

  • World of Warcraft - 0,723% (671 Avg minutes played per week)
  • Call of Duty 4: Modern Warfare - 0,163% (403 Avg minutes played per week)
  • Halo: Combat Evolved - 0,092% (295 Avg minutes played per week)
  • The Sims - 0,09% (213 Avg minutes played per week)
  • The Sims 2 - 0,086% (291 Avg minutes played per week)
  • RuneScape - 0,084% (451 Avg minutes played per week)
  • Diablo 2 - 0,065% (313 Avg minutes played per week)
  • Team Fortress 2 - 0,063% (371 Avg minutes played per week)
  • Counter-Strike - 0,062% (282 Avg minutes played per week)
  • Counter-Strike: Source - 0,061% (426 Avg minutes played per week)

Miejmy nadzieje, że na początku przyszłego roku firma Nielsen Media Research doda kolejne kategorie związane z branżą konsol i gier komputerowych.
Osoby zainteresowane innymi kategoriami związanymi z telewizją czy też internetem zachęcamy do zajrzenia na oficjalną stronę firmy Nielsen Media Research.

Powiązane newsy

Komentarze

Avatar
Andarael, 04.01.2009, 18:39
PS2 wiecznie żywy :).
Avatar
Frey, 04.01.2009, 19:46
a produkują to jeszcze? :D
Avatar
Midvith, 04.01.2009, 20:21
Nie dziwię się, że PS2 najpopularniejszy. Konsole mają to do siebie, że firma wyprodukuje ją, narobi na niej kilka dobrych gier, kilka szitów i produkuje następną wersję konsoli zmuszając klienta do wydania kolejnej kasy. PS2 akurat ma ten stosunek - hitów do szitów najlepszy, mało słabych gier, a sporo dobrych :) I co fanatycy Lineage oraz Guild Wars? Nawet was na liście nie ma, zaś Diablo 2 trzyma się nieźle :)

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.