Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Afterfall - podsumowanie ostanich 2 lat

Afterfall - podsumowanie ostanich 2 lat

Data opublikowania: 21.01.2007, 20:08
Tagi:
Dziś, na oficjalnej stronie dużego polskiego projektu postapokaliptycznej gry cRPG zamieszczono ważny news - podsumowanie ostatnich dwóch lat pracy nad grą. Twórcy zaczynali projekt około dwóch lat temu, gdy pierwsze "założenia" tworzono na silniku ZeD, który był autorskim silnikiem twórców. Silnik ten był bardzo prosty, a jego efekty to zaledwie widok 2D. Dzięki pomocy Gości i ludzi zainteresowanych projektem udało się twórcą Afterfall zakupić Torque Game Engine.
Dużo więcej w rozwinięciu.
Silnik TGE pozwalał na tworzenie trójwymiarowych elementów. Kolejnym zakupem był Torque Shader Engine, dzięki któremu twórcy Afterfall mogli tworzyć konkretne prototypy. W tym etapie projektu dołączyło sporo osób, ustalono konkretnie jak ma wyglądać świat i gra. Po zakończeniu prac na danym etapie stworzono dwie małe prezentacje bazujące na TSE.
Kolejnymi etapami tworzenia Afterfall było wykonanie opisów postaci, miast i terenów. Do gry dołączono silnik Uniqine, a raczej jego słabą wersję. Grupa tworząca grę nie posiadała wówczas możliwości zdobycia najnowszej i najlepszej wersji tego silnika. Po rozmowach z Unigine, przy oczywistym wsparciu społeczności internetowej firma Unigine dała możliwość Intoxicate Interactive otrzymania najnowszej wersji silnika i jego pełnej wersji. Silnik ten oferował wszystko to czego potrzebowali twórcy Afterfall - piękna grafika 3d, ogromne możliwości, świetne rozwiązania. Otworzyły się możliwości rozmów z wydawnictwami.
Teraz twórcy rozmawiają już z kilkoma zainteresowanymi wydawcami. Dzięki QubicGames cały projekt jest już zarejestrowany jako działalność gospodarcza. Mimo takich sukcesów twórców wciąż nęka jeden problem - brak pieniędzy. Nie ma dostatecznej ilości inwestorów do sfinansowania całego projektu (trzymamy kciuki, że takowy się znajdzie).
Aktualnie trwają prace nad serią techdem (pierwsze z zaimplementowaną fizyką PhysX), które będą widoczne już wkrótce. Jeżeli twórcom nie uda się znaleźć odpowiedniej ilości pieniędzy, wówczas zapowiedzieli, że stworzą kilka mini gier, z których dochód zostanie przeznaczony na najważniejsze opłaty (ZUS, serwer).

Ogółem w przeciągu tego czasu, który minął od rozpoczęcia twórcy osiągnęli ogromne sukcesy, jak na grupę nie posiadającą ogromnego budżetu.

Trzymajmy kciuki, za to, że projekt zostanie ukończony szybko i dodatkowo z świetnym efektem!
A wszystkich zainteresowanych wsparciem twórców Afterfall zapraszamy do działu Afterfall Marketing ;)

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.