Za zezwoleniem twórców gry zamieszczamy wywiad pomiędzy New Dawn, a serwisem Fallout Center.
Paweł Praksa - Darel z Fallout Center (D): Cześć Sethergal, pracujesz wraz ze swoim teamem (Undead Society) nad grą o nazwie New Dawn, może zechciałbyś przedstawić pokrótce naszym czytelnikom fabułę gry?
Sławomir Szynowski -Sethergal (S): Akcja gry toczy się w przyszłości. Kilkaset lat po uderzeniu komety, która nastąpiła w roku 2029. Bohaterem gry jest Seth, człowiek z utratą pamięci, szukający informacji na temat swej tożsamości. Gracz będzie mógł przyłączyć do Setha inne postaci, co daje mu szansę poprowadzenia sześcioosobowej drużyny. Oprócz głównego wątku jest też wiele wątków pobocznych. Kładziemy duży nacisk na fabułę gry oraz ilość i różnorodność pobocznych wątków.
(D): Wasz projekt bardzo różni się od innych zainspirowanych grą Fallout, chodzi mi tu o klimat. Co mógłbyś nam o tym powiedzieć?
(S): Często jedno słowo wystarczy do zaszufladkowania projektu pod określony "klimat". Cenimy sobie Fallouta, ale New Dawn posiada niewiele cech wspólnych z Falloutem. Świat w trakcie uderzenia komety został prawie doszczętnie zniszczony. Pozostało tylko kilka podziemnych budowli, jak np. schrony. Czas także zrobił swoje. Ludność, aby przeżyć musiała przystosować się do panujących warunków. Powrócono do starożytnych metod uprawy Ziemi i wyrobu przedmiotów i broni. Rozwijały się różne kultury, które różnią się wierzeniami. Pośrednio wpływa to na różnorodność architektury w grze.
(D): Wyczytałem, że walka odbywać będzie się w systemie turowym. Na ile to pewna informacja?
(S): Na 100%. Chcemy dać graczowi wybór, więc walka będzie dostępna w systemie turowym oraz w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą.
(D): Co z kamerą w grze? Jaki będzie dostępny widok gry?
(S): Ponieważ gra będzie w pełni 3d kamera posiada możliwość obrotu oraz zbliżania i oddalania. Kąt ustawienia kamery od 30 do 60 stopni.
(D): Czy grę możemy skończyć tylko na jeden jedyny sposób?
(S): Odpowiem tylko, że rozwijanie fabuły jest zależne do wyborów podczas tworzenia i rozwijania postaci. Będą także punkty zwrotne niezależne od sposobu prowadzenia postaci. Po zakończeniu gry nie będzie możliwości dalszej gry.
(D): Czy nasza postać może być postrachem ludności lub też bożyszczem tłumów?
(S): Nie będzie w grze charakteru postaci, więc gracz nie może być zły, czy dobry. Każdy npc będzie gracza odbierał na podstawie informacji o nim, które może zebrać. Zbyt pochopne działanie gracza może nawet uniemożliwić ukończenie gry.
(D): Podobno korzystacie z silnika Truevision3d. Czy macie na niego licencje, czy w ogóle takową trzeba posiadać, a może jest to silnik darmowy?
(S): Posiadamy wykupioną licencję Truevision3d 6.5. Istnieje także wersja darmowa do własnego użytku.
(D): W jakiej fazie projektu teraz jesteście?
(S): Obecnie pracujemy nad dostosowaniem enginu TrueVision3d do gry oraz pracujemy nad wszystkimi elementami do demo gry.
(D): Jak myślisz co będzie waszym atutem? Co będzie tym czymś dla którego będzie warto zagrać w New Dawn?
(S): Duży nacisk w grze położony jest na fabułę gry, rozwój postaci oraz walkę. Świat w grze będzie bardzo różnorodny, przenikać się będą w nim elementy gier post-apokaliptycznych i fantasy. Specyficzny klimat gry, zagadkowość, niespodziewane sytuacje, wielowątkowość questów oraz możliwość rozmowy ze wszystkimi osobami w grze powinna być dużym atutem dla graczy zafascynowanych grami rpg.
Zupełnie nowy rozwój postaci dający naprawdę duże możliwości i mający duży wpływ na całą grę oraz walka taktyczna, która wymaga planowania także powinny być naszym atutem.
(D): Widziałem na waszej stronie dział o nazwie "Mechanika" zauważyłem, że chcieliście uniknąć S.P.E.C.I.A.L.'u (nie koniecznie w kolejności) i wprowadziliście trochę odmiennych cech takich jak zdrowie i kondycja. Opowiedz o tym szerzej.
(S): Mechanika do gry New Dawn nie jest zmodyfikowanym S.P.E.C.I.A.L.'em, ale została zaprojektowana od podstaw. Przy nie zagłębianiu się w tajniki mechaniki wyglądają podobnie, oznacza to tylko tyle, że S.P.E.C.I.A.L. posiadał wiele ciekawych założeń.
Zdrowie oznacza ogólne zdrowie i odporność organizmu na leki i zatrucia. To bardzo istotny atrybut w grze. Kondycja to ogólna zwinność i gibkość.
O mechanice można by pisać bardzo dużo i z czasem na pewno pojawi się na stronie więcej informacji.
(D): Może zdradzisz czytelnikom jakąś tajemnice?
(S): Używanie broni elektromagnetycznych będzie rozwiązane w ciekawy sposób, dlatego nie ma ich w umiejętnościach. Ich budowa i działanie także będzie rozwiązana w niespotykany dotąd sposób.
(D): Porozmawiajmy o emblemacie. Jest to także logo gry. Zdradź nam coś więcej, skąd taki pomysł, jego kształt?. Osobiście kojarzy mi się on z jakąś budowlą...
(S): Emblemat jest ważnym elementem fabuły, dlatego nie zdradzę co oznacza i dlaczego taki posiada kształt. Każdy, kto zagra w New Dawn dowie się dużo na ten temat.
(D): W Ziemie uderzyła kometa. Ludzie którzy przetrwali zagospodarowali planetę. Skoro już jest po uderzeniu, to przed jakim zagrożeniem stoi ludzki gatunek?
(S): Ciekawe pytanie, ale zostawię je bez odpowiedzi. Bardzo mocno powiązane jest z emblematem i fabułą gry.
(D): Jak wygląda środowisko w grze? Ruiny dobytku ludzkości, piasek, brak wody, 40 stopni, czy też piękny krajobraz, bujna roślinność, umiarkowana temperatura?
(S): Po kilkuset latach od uderzenia komety klimat wrócił do panującego przed uderzeniem. Temperatura jest umiarkowana a teren bardzo różnorodny. W grze znajdziemy półpustynie, bujną zieloną roślinność, kwitnące kolorowe krzewy i kwiaty, bagna, podziemia i jaskinie. Woda jest czysta i ogólnie dostępna. Nie znajdziemy natomiast ruin budowli zbudowanych przed uderzeniem komety, a jedynie niewielkie podziemne lokacje (np.schrony). Budynki w większości powstały po uderzeniu komety i posiadają specyficzne cechy dla każdego społeczeństwa.
(D): Czy w grze są nawiązania do naszego współczesnego świata? (np.znane marki fastfood'ów, napoi, odzieży)
(S): Nie znajdziemy w grze znanych marek. Bardzo niewiele przedmiotów przetrwało z czasów z przed zderzenia.
(D): Komizm. Czy zawarliście jakieś śmieszne, komiczne wątki?
(S): Każda gra powinna posiadać trochę humoru, nawet dla gier bardzo klimatycznych, więc w New Dawn także się znajdą śmieszne sytuacje i wątki. Nie będzie natomiast nawiązań do filmów i gier. Jeśli jakieś podobieństwo wystąpi, to przypadkowo.
(D): Jak dużą możliwość będzie miał gracz, na ile gra będzie realna?
(S): Gra będzie posiadała wiele ciekawych cech.
Bardzo złożona mechanika pozwala graczowi rozwijać postać w sposób, jaki najbardziej mu odpowiada. Rozmowy z postaciami z drużyny mogą pomóc w rozwiązaniu niektórych questów. Relacje z postaciami z drużyny, jak i z npc będą się zmieniać w trakcie rozwoju gry.
W grze będzie bardzo rozwinięte wykorzystanie zmysłów. Każdy dźwięk jest słabiej słyszany wraz z odległością, podobnie jak węch, który zależny jest także od kierunku wiatru. Postaci z drużyny obserwujące udane wykorzystanie umiejętności uczą się, jeśli pozwoli im na to inteligencja i odpowiedni atrybut, a npc widzący udaną kradzież może wszcząć alarm lub posunąć się do szantażowania gracza.
(D): Czy poszukujecie ludzi chętnych do pomocy? Jeśli tak to kogo?
(S): Poszukujemy grafików 3d, 2d, rysowników oraz scenarzystów.
(D): W imieniu redakcji dziękuje za udzielenie wywiadu, i życzę powodzenia.
(S): Dziękuję.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: