Neverwinter Nights 2 to nadchodzący sequel wspaniałego cRPGa ostatnich lat- Neverwinter Nights. Część druga będzie oparta o system Dungeons& Dragons w wersji 3.5. Długość zabawy w pojedynczą kampanię będzie wynosiła ok. 40- 60 h. Nad grą nie pracuje już Bioware odpowiedzialne za pierwszą część- teraz jest tylko doradcą do spraw enginu NWN2. Natomiast developerem zostało nowo utworzone studio- Obsidian Entertainment. Ci panowie za odpowiedzialni m.in. za Star Wars: Knights of the Old Republic 2. Lecz to nie wszystko... do studia należy również część ludzi z Black Isle (upadłe studio, które stworzyło m.in. serię Baldur's Gate oraz Icewind dale) oraz z Interplay. Natomiast wydawcą gry jest Atari. Polskim wydawcą gry będzie najprawdopodobniej dystrybutor LEM (gdyż CD Projekt oraz Atari miały...drobne nieporozumienia między sobą ;). Zgodnie z obietnicami NWN2 ma być całkowicie spolszczone (czyli teksty oraz dialogi mówione). NWN2 ma wyjść około II połowy 2006 roku...
Tam i z powrotem... czyli świat gry
Akcja NWN2 będzie również umiejscowiona w świecie Forgotten Realms (Faerun), a dokładniej w okolicach miasta Neverwinter. Fabuła NWN2 nie będzie miała nic wspólnego z pierwszą częścią- gramy nową postacią od 1 poziomu. Jeżeli fabuła jest niezwiązana z pierwszą częścią, to niestety nie zobaczymy większości NPCów znanych nam z NWN. Nie będziemy również prowadzić drużyny, jak to miało miejsce w serii Baldur's Gate, czy Icewind Dale. Do naszej dyspozycji natomiast będą oddani wierni nam towarzysze (na pewno więcej niż jeden), którzy spełnią o wiele większą rolę niż w pierwszej części. Będą mieli podobne znaczenie jak w Baldur's Gate, tzn. iż będziemy z nimi związani emocjonalnie ( prawdopodobnie będziemy mieli również możliwość romansowania z osobnikami płci przeciwnej). Twórcy zrezygnowali również z Kamienia Przywoływania- artefaktu, który pozwalał uciec nam z walki dosłownie w każdym momencie. Dzięki temu walki staną się trudniejsze ( dla hardcorowców świetna wiadomość, dla osób którzy idą na łatwiznę nie :)
Druga część ma być o wiele mniej liniowa niż pierwsza. Będzie wiele możliwość pokonania zadań oraz subquestów. Będzie również mnóstwo otwartych terenów, jak to miało miejsce w Baldur's Gate. Ciekawą innowacją będzie posiadanie... własnej twierdzy !! Co prawda inaczej będzie to wyglądało niż w BG2. Aby posiadać ów zamek, trzeba będzie go najpierw zbudować. Będziemy mogli nim zarządzać, ale o tym jeszcze nic konkretnego nie wiadomo. Bardzo fajną rzeczą byłoby, np. chronić zamku podczas szturmu oraz oblężeń, ale zobaczymy jak to się potoczy ;) Gracz będzie miał również wysoki poziom interakcji z otoczeniem. Twórcy zmienili również jeden szczegół w porównaniu z pierwszą częścią, a mianowicie zwłoki nie będą znikać, a na ich miejscu nie pojawiają się torby ( ze skarbami). Tak więc po wielkiej bitwie cała ziemia będzie pokryta zwłokami ;)
W Neverwinter Nights 2 nareszcie będzie transport. Będziemy na pewno mogli przejechać się koniem. Natomiast latanie, pływanie, skakanie lub wspinaczka pozostaje jednym wielkim znakiem zapytania... Cóż lot gryfem byłby nie lada przyjemnością.
Dzięki dodatkom NWN zyskał klasy prestiżowe, które przypadły do gustów graczy. W NWN2 będziemy mieli klasy prestiżowe i to o wiele więcej. Najprawdopodobniej będą to wybrane klasy prestiżowe z dodatków do systemu DnD ( przykładowo "Miecz i pięść" to dodatek opisujący klasy prestiżowe dla wojowników i mnichów). Miejmy nadzieję, iż tych klas będzie naprawdę dużo, aby jak najbardziej urozmaicić grę.
Pomysł z dodaniem magii psionicznej do gry został odrzucony. Doszło do tego, ponieważ naraziło by to inne elementy gry. Cóż w końcu każde rozwiązanie rodzi nowe problemy...
Klimat NWN2 na pewno będzie lepszy niż w poprzedniej części. Będzie tak, iż dialogi będą pisane w terminologii średniowiecznej. Koniec z współczesną nam mową, gdyż psuła tylko klimat fantasy ( gracz dostawał mdłości, gdy w grze słyszał dialogi typu: "Cześć. Jestem Paweł").
Prawdopodobnie w grze ukaże się ciekawa innowacja. Jest to związane z gospodarką (!!!), a mianowicie inflacja ( spadek wartości pieniądza, przy wzroście cen). Tzn. że jednego dnia dany artefakt kupimy za przykładowo 300sz, a następnego dnia jego cena wzrośnie.
W grze pojawi się prawdziwy cykl dnia i nocy. Będziemy mieli możliwość oglądania wschodu i zachodu słońca oraz innych rzeczy. Natomiast twórcy zrezygnowali z cyklu pór roku- po prostu byłoby za bardzo skomplikowane.
Nareszcie będziemy mogli stworzyć postać o wybranej podrasie. Tzn. że będziemy mieć możliwość przejścia gry drowem, księżycowym lub dzikim elfem, ale samych podras jest na pewno o wiele więcej.
Ugrzązłem w sieci, czyli co nie co o Multiplayerze ;)
- O rozgrywce sieciowej praktycznie nic twórcy nie powiedzieli, lecz jest parę szczegółów.
- Pojawi się mapa świata, dzięki czemu gracze na pewno się nie zgubią w wirtualnym świecie.
- Serwery mają pomieścić więcej graczy, niż dotychczas było w NWN.
- Twórcy gry zmodyfikowali interfejs tak, aby gracze w multiplayerze mogli w szybki sposób wykonać jakąś czynność. Czyli po ludzku mówiąc mniej klikania, więcej skrótów :)
- Panowie z Obsidianu obserwowali różne, głównie najlepsze MMoRPGi, by wynieść wnioski i robić kolejne rzeczy związane z multiplayerem.... Pozostało nam czekać.
Enginem w NWN2 pozostał w dalszym ciągu znamy nam engine Aurora z pierwszej części. Został on jednak prawie całkowicie zmodyfikowany oraz ulepszony, natomiast jego nazwa kodowa brzmi "Electron". Zostanie praktycznie wszystko zmienione, chociażby sposób poruszania się po świecie. Jako że silnik graficzny został zmodyfikowany konwersacja modułów z pierwszej części nie będzie możliwa do drugiej. Co do modułów będą nadal budowane "niczym klocki", lecz obiekty mają być ładniejsze, a tekstury o wiele lepsze.
NPCe nareszcie będą się różniły od siebie. Teoretycznie w grze ma się nie pojawić armii klonów ;) Postacie będą się składać mniej, niż z 3000 polygonów. Tzn. że w komnacie pełnej goblinów, każdy będzie na swój sposób inaczej wyglądał. Będzie to też zależało od wzrostu potwora.
Nareszcie w grze pojawią się otwarte hełmy. W pierwszej części gry hełmy były zamknięte i zastępowały głowy... Nie tym razem. Mają pojawić się wreszcie otwarte hełmy, diademy oraz inne nakrycia głowy. Cóż ciekawą innowacją byłoby podnoszenie i opadanie przyłbicy, lecz to jest tylko moje przypuszczenie ;)
W NWN2 płaszcze, które na sobie nosimy będą widoczne podczas gry. Lecz to nie wszystko !! Na płaszcze będą wpływały warunki atmosferyczne, np. płaszcze falujące na wietrze.
Wg twórców gry prawdziwą ucztą dla oczu ma być oświetlenie oraz cienie. Leniwie opadające słońce ku widnokręgowi oraz w tym czasie wydłużające się cienie brzmią bardzo kusząco. Twórcy również potwierdzili fakt, iż nie będzie kamery za plecami bohatera tak jak to było w Gothic czy Morrowind. W dodatku w grze mają się pojawić schody, gdyż w pierwszej części jak pamiętamy w domu idziemy po czymś co przypomina krótkie schody i przenosimy się do innego pomieszczenia. Zostało to obalone i w grze pojawią sie prawdziwe schody. Co prawda walka na nich będzie utrudniona, ale to już inna sprawa ;)
Kolejna sprawa to twarze... Tutaj twórcy zastosowali technologie a'la Sims ;) Przy tworzeniu postaci nie będziemy wybierać gotowej główki- sami sobie ją zrobimy. Dzięki temu możemy stworzyć wymarzoną postać. Aha i jeszcze jedna sprawa... w NWN2 nie będzie portretów postaci 2D, tylko 3D. Z tego możemy wywnioskować, że i na portret będziemy mieć również wpływ.
Jak postawić stare drzewo ? czyli edytor
Część fanów NWN stara się tworzyć własne światy. Do tej pory służył im edytor Aurora- czas go zastąpić Electronem. Cały system skryptów ma się praktycznie nie zmienić, co może być zła wiadomością dla tych, którzy skryptowanie porównują do chińskiego. Ale jest druga strona medalu. Twórcy gry planują zrobić specjalny program właśnie dla tych osób, co chcą tworzyć własne moduły i światy, a nie potrafią skryptować. Powstać ma również specjalny i dokładny przewodnik po całym edytorze Electron. Tak więc wszystko zbliża się ku lepszemu.
W edytorze ma się pojawić nowe narzędzie do robienia własnych cut- scenek. Dzięki temu w modułach nie zabraknie od filmików wprowadzających do danych momentów.
Cóż także w edytorze ma się pojawić skalowanie postaci. Dzięki temu możemy olbrzyma zmniejszyć do rozmiaru mrówki i odwrotnie. Skalowanie ma być nieograniczone, więc tylko do super modułu potrzeba trochę wyobraźni ;)
To by było na tyle... narazie. Co prawda to tylko zapowiedź- część rzeczy może się zmienić, a część w ogóle nie pojawić. Do 2006 roku jeszcze kawał czasu, wiec przed sobą mamy wszystko. Miejmy tylko nadzieję, że panowie z Obsidianu wypełnią swoje zadanie i to porządnie...