Czary - Elder Scrolls II: Daggerfall
Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Czary

Czary

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 10:55
Daggerfallowa magia jest bardzo istotna w grze (szczególnie czar Teleport, bez niego nie polecam zwiedzać lochów). Różni się jednak od tej znanej nam z Morrowinda. Spostrzegawczy powinni zauważyć brak szkoły "Conjuration", a zamiast niej Thaumaturgy. Zmiany można zauważyć także od technicznej strony: w Daggerfallu nie istnieje szansa na udane rzucenie zaklęcia, po prostu im wyższa dana umiejętność, tym rzucanie zaklęć opartych na danej szkole będzie tańsze. Poniżej znajduję się tabelka obrazująca przynależność danych efektów do poszczególnych szkół magii.

Alteration Destruction Illusion
Shield 
Lock
Create Item
Water Breathing
Desintegrate
Damage
Continuous damage
Shadow
Chameleon
Invisibilty
Paralize
Pacify
Light
Silence
Mysticism Restoration  
Heal
Cure
Fortitify Attribute
Elemental Resistance
Levitate
Slowfalling
Waterwalking
Climbing
Jumping
 

Poniżej znajduję się opis efektów wraz z działaniem:

Heal - Możemy podreperowaś nasze zdrowie, kondycję oraz obniżone współczynniki.
Pacify - Uspokaja przeciwnika, dzięki czemu nas nie atakuje.
Open - Czar otwierający zamki.
Free Action - Wyleczenie z paraliżu. Co ciekawe, można rzuciś ten czar nawet będąc sparaliżowanym.
Shadow - Pozwala zlewaś się z otoczeniem.
Chameleon - Mocniejsza wersja Shadow.
Invisibility - Ten efekt czyni nas całkowicie niewidzialnym. Jeśli wykonamy jakąś akcję, przestaje działaś.
Detect - Wykrywa złoto, przeciwników, pokazuje położenie na kompasie.
Identify - Identyfikuje magiczny przedmiot. Przydatne gdy nie mamy czasu udaś się go Gildii Magów.
Elemental resistance - Podwyższa odpornośś na dany żywioł.
Dispel - Zaklęcie rozpraszające rzucone na nas zaklęcia. Unicestwia także Daedry i Nieumarłych.
Transfer - Wysysa z przeciwnika życie, kondycję, bądź współczynniki.
Silence - Uniemożliwia celowi rzucanie zaklęś.
Paralyze - Sparaliżowanie znane z Morrowinda.
Slowfall - Spadamy o wiele wolniej, przez co otrzymujemy mniej obrażeń przy upadku.
Fortify Attribute - Podnosi jedną z głównych cech.
Desintegrate - Dezintegracja, mimo poważnej nazwy niezbyt przydatny efekt.
Charm - Podnosi naszą reputacje u celu, przez co łatwiej się z nim dogadamy.
Climbing, Jumping - Umożliwia nam wyższe skakanie i skuteczniejszą wspinaczkę.
Lock - Zamyka wybrany zamek.
Light - Oświetla drogę.
Soul Trap - Chwytanie dusz.
Levitate - Lewitacja.
Shield - Magiczna tarcza absorbująca fizyczne obrażenia.
Spell Reflection - Odbicie czaru.
Damage, Continuous damage - Zadaje obrażenia, pierwszy efekt trwale, drugi na określoną ilośś czasu.
Create Item - Tworzy losowy magiczny przedmiot.
Cure - leczy z Disease (choroby), Poison (truciny) i Paralysis (paraliżu).
Regenerate - Zwykłe leczenie.
Spell resistance - Odpornośś na magię, konieczny czar przeciwko magom na wyższych poziomach oraz potworom takim jak: Wampire Ancient, Lich, Ancient Lich, Fire Daedra, Frost Daedra, Daedra Lord.
Water Breathing, Water Walking - oddychanie pod wodą i chodzenie po wodzie.
Teleport - Bardzo przydatna rzecz, dzięki której wydostaniemy się z ogromnych lochów. Wystarczy przed wejściem rzuciś "kotwicę" (anchor) i gdy skończymy nasze boje po prostu się przeteleportowaś. Uwaga! nie rzucajcie go przy wejściu do lochu, tylko wtedy, gdy już będziecie się w nim znajdowaś! W przeciwnym wypadku, gdy wejdziecie od nowa, stracicie całą mapę!

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.