Alteration | Destruction | Illusion |
Shield Lock Create Item Water Breathing |
Desintegrate Damage Continuous damage |
Shadow Chameleon Invisibilty Paralize Pacify Light Silence |
Mysticism | Restoration | |
Heal Cure Fortitify Attribute Elemental Resistance |
Levitate Slowfalling Waterwalking Climbing Jumping |
Poniżej znajduję się opis efektów wraz z działaniem:
Heal - Możemy podreperowaś nasze zdrowie, kondycję oraz obniżone współczynniki.
Pacify - Uspokaja przeciwnika, dzięki czemu nas nie atakuje.
Open - Czar otwierający zamki.
Free Action - Wyleczenie z paraliżu. Co ciekawe, można rzuciś ten czar nawet będąc sparaliżowanym.
Shadow - Pozwala zlewaś się z otoczeniem.
Chameleon - Mocniejsza wersja Shadow.
Invisibility - Ten efekt czyni nas całkowicie niewidzialnym. Jeśli wykonamy jakąś akcję, przestaje działaś.
Detect - Wykrywa złoto, przeciwników, pokazuje położenie na kompasie.
Identify - Identyfikuje magiczny przedmiot. Przydatne gdy nie mamy czasu udaś się go Gildii Magów.
Elemental resistance - Podwyższa odpornośś na dany żywioł.
Dispel - Zaklęcie rozpraszające rzucone na nas zaklęcia. Unicestwia także Daedry i Nieumarłych.
Transfer - Wysysa z przeciwnika życie, kondycję, bądź współczynniki.
Silence - Uniemożliwia celowi rzucanie zaklęś.
Paralyze - Sparaliżowanie znane z Morrowinda.
Slowfall - Spadamy o wiele wolniej, przez co otrzymujemy mniej obrażeń przy upadku.
Fortify Attribute - Podnosi jedną z głównych cech.
Desintegrate - Dezintegracja, mimo poważnej nazwy niezbyt przydatny efekt.
Charm - Podnosi naszą reputacje u celu, przez co łatwiej się z nim dogadamy.
Climbing, Jumping - Umożliwia nam wyższe skakanie i skuteczniejszą wspinaczkę.
Lock - Zamyka wybrany zamek.
Light - Oświetla drogę.
Soul Trap - Chwytanie dusz.
Levitate - Lewitacja.
Shield - Magiczna tarcza absorbująca fizyczne obrażenia.
Spell Reflection - Odbicie czaru.
Damage, Continuous damage - Zadaje obrażenia, pierwszy efekt trwale, drugi na określoną ilośś czasu.
Create Item - Tworzy losowy magiczny przedmiot.
Cure - leczy z Disease (choroby), Poison (truciny) i Paralysis (paraliżu).
Regenerate - Zwykłe leczenie.
Spell resistance - Odpornośś na magię, konieczny czar przeciwko magom na wyższych poziomach oraz potworom takim jak: Wampire Ancient, Lich, Ancient Lich, Fire Daedra, Frost Daedra, Daedra Lord.
Water Breathing, Water Walking - oddychanie pod wodą i chodzenie po wodzie.
Teleport - Bardzo przydatna rzecz, dzięki której wydostaniemy się z ogromnych lochów. Wystarczy przed wejściem rzuciś "kotwicę" (anchor) i gdy skończymy nasze boje po prostu się przeteleportowaś. Uwaga! nie rzucajcie go przy wejściu do lochu, tylko wtedy, gdy już będziecie się w nim znajdowaś! W przeciwnym wypadku, gdy wejdziecie od nowa, stracicie całą mapę!