Luskan, "Miasto żagli" Luskan to ogromne i dumne ze swoich osiągnięć miasto handlowe. Jest to ważny dla całegj krainy port leżący u ujścia nieżeglownej rzeki Mirar, służący za główny punkt transferu dóbr mineralnych z kopalń Mirabaru. Mirar to rwąca i mroźna rzeka, wzdłuż której ciągnie się droga prowadząca wgłąb lądu do Mirabaru. To właśnie nią nadciągają wozy pełne kruszców i stopów metali przeznaczonych na targi w całym Faerunie. Zarówno "Główny trakt" (biegnący wzdłuż wybrzeża), jak i "Długa droga" (w głębi na południe od Mirabaru) służą głównie jako drogi wywozu dóbr ze statków z Luskanu.
Populacja miasta wynosi ok. 16 tysięcy mieszkańców, z czego większość stanowią ludzie. Nie przepadają oni za obcymi. Jedyne przyjazne wędrowcom schronienia w ufortyfikowanym Mieście żagli to "Kordelas", melina w dokach oraz karczma "Siedmiu żagli".
Port Llast Jakieś 35 mil na północ od Neverwinter leży Port Llast - małe miasteczko znane głównie dzięki zamieszkującym tam kamieniarzom. Miastem zarządza Pierwszy Kapitan, zaprzyjaźniony z władzami Neverwinter (głównie dla ochrony przed Luskan, któremu przydałby się port na południu dla swoich statków wojennych). Port Llast odgrywał niegdyś wielką rolę dla ludzi. Kiedy plemiona orków i Duergarów okupowały ziemie, gdzie leży teraz Luskan, Llast był "Ostatnim portem" (stąd też nazwa) strzegącym dostępu do bogactw mineralnych na północy. Znaczna część murów obronnych miasta została zniszczona przez orków, a ich gruzy zostały użyte do odbudowy mieszkań. Jednakże strzaskane pozostałości wciąż otaczają tereny na wschód od miasta, które służą teraz za cmentarze lub ogrody.
Neverwinter, "Miasto zdolnych rąk" To przyjazne miasto rzemieślników aż kipi od interesów. Mieszkańcy unikają wszelkich konfliktów i utrzymują kontakt ze światem zewnętrznym głównie dzięki handlarzom z Waterdeep. Miastem zarządza Lord Nasher, były poszukiwacz przygód, który dobrze opanował sztuki magiczne i używa ich teraz, by bronić siebie i swoich ochroniarzy – "Dziewiątkę z Neverwinter". Wielu ludzi uważa, że miasto zyskało swoją nazwę dzięki ogrodnikom, którzy pielęgnują drzewa dające owoce nawet podczas bardzo srogich zim. Inni z kolei twierdzą, iż to dzięki gorącym wodom rzeki Neverwinter, które nie pozwalają na zamarznięcie zatoki.
Triboar To niewielkie miasto jest usytuowane w strategicznym punkcie, w którym spotykają się Długa Droga i Droga Evermoor. Mieszkańcy miasta wybierają "Lorda opiekuna" co siedem lat, by dowodził strażą miejską. Przez ostatnie trzydzieści lat stanowisko to należało do ludzkiego wojownika, Fauraela Blackhammera. W Triboar mieszka dwóch znanych kowali oraz jeden producent wozów. Kilka stadnin na zachodze sprzedaje tutaj swoje konie podróżnym. Zebrane w Triboar armie często wyruszają, by zatrzymać hordy orków zalewające tereny na południu. Nazwa miasta pochodzi prawdopodobnie od starej opowieści podróżników, według której mieszkaniec wioski zabił trzy dziki jednego dnia.
Puszcza Neverwinter Ten gęsty las nigdy nie został wykarczowany przez ludzi i do tej pory pozostaje tajemniczy. Głębiny puszczy skrywają podobno straszne stworzenia owiane legendą przez okolicznych mieszkańców. Nawet hordy orków otaczają las szerokim łukiem, nigdy nie zapuszczając się wgłąb.
Longsaddle Ta mała wioska stanowi domostwo rodziny Harpellów, która wydała na świat wielu wpływowych magów. Starszy wioski, Ardanac Harpell zamieszkuje "Bluszczową posiadłość", starożytny dom Harpellów usytuowany na wysokim wzgórzu w centrum Longsaddle.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: