Bogowie Faerunu biorą czynny udział w jego funkcjonowaniu; przekazują swą moc kapłanom i wyznawcom, a czasem zdarza się, że interweniują w sprawy śmiertelników. Toczą jednak własne rozgrywki, zawiązują własne spiski, intrygują, zmagają się i zawiązują przymierza z innymi bogami, potężnymi śmiertelnikami i pozasferowcami, takimi jak władcy żywiołów i demony. Są tak małostkowi, że wydają się niemal śmiertelnikami, niektórzy z nich rzeczywiście nimi byli, zanim wywalczyli sobie miejsce w panteonie.
Siłą zasilającą bogów są wyznawcy; bóstwo bez wyznawców może nawet umrzeć. Bogowie, poprzez kapłanów starają się pozyskać nowych wyznawców i podtrzymać płomienie wiary, aby zadbać o siłę swojej wiary. W nagrodę kapłani zostają nagrodzeni zaklęciami i innymi manifestacjami boskiej woli.
Wiele z bóstw Faerunu jest specyficzna dla określonej rasy, tak jak Corellon Larethian (elfy) i Moradin (krasnoludy) czy profesji - Cyric (złodzieje) i Mystra (czarodzieje). Inni sprawują kontrolę nad różnymi aspektami natury (Umberlee - burze). Bywają bóstwa, których wpływy są silniejsze wokół jakiegoś miejsca, na przykład takiego jak Twierdza Helma, chociaż są one znane i uznawane w większych miastach. W Neverwinter sporym poważaniem cieszy się Tyr i Helm, a w Luskanie Auril, Umberlee i Tempus.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: