Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Poradnik klasowy

Poradnik klasowy

Data opublikowania: 03.05.2012, 17:13

Dragon Age 2 oferuje tylko trzy podstawowe klasy postaci, co wydaje się liczba skromną, ale tylko pozornie. Każda profesja posiada kolejne trzy specjalizacje, oraz sześć drzewek rozwoju. Niezależnie od klasy, opłaca się inwestować tylko w dwa, trzy konkretne drzewka rozwoju. Zbytnie skakanie po skillach bardzo osłabi naszą postać. Na początku gry warto zaplanować podział kolejnych punktów umiejętności. Inwestowanie w odpowiednie drzewka jest gwarancją sukcesu.

Mag

Magowie uważani są za niesamowicie niebezpiecznych, zdolności magiczne to w równej mierze błogosławieństwo jak i przekleństwo w świecie Dragon Age. Moc którą potrafią władać często wymyka się z pod kontroli, doprowadzając ich samych do obłędu. Ci, którzy potrafią władać magią, a nie poddali się woli kręgu – są ścigani. Klasa dająca chyba największe pole do popisu w kwestii taktyki. Różnorodność zaklęć jest duża. Zależnie od specjalizacji mag potrafi ranić oraz osłabiać przeciwników lub wspierać i leczyć swoich towarzyszy. Jego dużym atutem jest dystans z jakiego toczy walkę, jeśli tylko w odpowiedni sposób nauczymy się unikać bezpośredniego kontaktu z wrogiem, stanie się panem życie i śmierci. Najważniejsze współczynniki, które należy rozwijać grając magiem to siła woli oraz magia.

Drzewka rozwoju maga

Magia Żywiołów 
Rozwój magii żywiołów jest najważniejszy dla magów, którzy chcą skupić się na zadawaniu obrażeń, także obszarowych. Ale nie tylko, jeden z czarów potrafi na przykład zamrozić przeciwnika, co daje zawsze kilka chwil na oddalenie się naszym wątłym czarodziejem w bezpieczne miejsce. Warto rozwijać do końca, gdyż każdy czar jak i ich ulepszenia w dużym stopniu zwiększają potęgę naszych ataków.

Entropia 
Szkoła skupiająca się na zaklęciach osłabiających. Dzięki niej możemy uśpić naszych oponentów, pozbawić ich woli walki, czy też po prostu zmniejszać odporność na ataki naszych towarzyszy. Trudno znaleźć w niej jakieś potężne czary. Nie jest to priorytetowe drzewko, ale warto zastanowić się nad jego rozwojem.

Magia
Pierwotna Ważna szkoła dla miłośników kaleczenia bliźnich, choć nie tylko. Jest właściwie połączeniem czarów ziemi oraz elektryczności. Znajduje się w niej wiele przydatnych zaklęć, zarówno atakujących, jak i takich, które pomagają w kryzysowych sytuacjach - przykładowo "Zamiana w kamień" czy "Skalny pancerz". Bardzo przydatne.

Tworzenie
Słaba szkoła. W teorii pozwala wzmacniać naszą drużynę, w praktyce – punkty lepiej wydać chociażby na Entropię. Mimo wszystko posiada przynajmniej jedno zaklęcie, które po prostu trzeba mieć, o ile nie chcemy wydać majątku na mikstury lecznicze – zaklęcie "uzdrowienia". Najlepiej nauczyć się go w pierwszej kolejności, a następnie porzucić rozwój tego drzewka.

Magia Tajemna
Przydatne drzewko, oferujące wiele możliwości. Znajdziemy tu zarówno czary defensywne jak i ofensywne. Inwestowanie w zaklęcia z tej szkoły daje nam spore pole do popisu w kwestii pilnowania rozwoju potyczki. "Uderzenie umysły" i "Bariera" nieraz może nam uratować skórę. A "Miażdżące Więzienie" pozwoli załatwić nawet największego twardziela.

Duch
Jedna z mniej przydatnych szkół. Oparta jest na posługiwaniu się duchową energią, która pochodzi z pustki. Możemy znaleźć tu różnorakie zaklęcia, ale w zasadzie – tylko z "Rozproszenia Magii" warto korzystać. Szczególnie, że możemy wybrać ten czar na samym początku. Na resztę szkoda punktów zdolności. Wprawdzie taka na przykład inkantacja "Żywa Bomba" jest całkiem niezła, ostatecznie jednak, za dużo z tym kombinowania. Lepiej zainwestować w coś innego.

Specjalizacje

Mag Krwi
Magia krwi brzmi kusząco, tak naprawdę jednak – większość dostępnych w niej zaklęć jest nieprzydatnych. Powodują raczej chaos, niż stabilizację sytuacji na polu bitwy. Lepiej trzymać się od tego drzewka z dala.

Mag Mocy
Na pewno lepsza od poprzedniej, aczkolwiek nie powala pod względem skuteczności. Znajdziemy tutaj zaklęcia, które pozwolą nam lepiej panować nad sytuacją, co oczywiście jest bardzo przydatne, lecz zanim wydamy na nią punkty, należy dobrze zastanowić się, czy danych czarów naprawdę potrzebujemy.

Uzdrowiciel Dusz
Bardzo przydatna specjalizacja. Najważniejsza dla graczy, którzy chcą utrzymać swoich kompanów z drużyny w dobrej formie. Aury leczące, wskrzeszenie, grupowe leczenie... jest tu wszystko, czego dobry kapłan potrzebuje.

Wojownik

To chyba najbardziej podstawowa klasa we wszelakich grach cRPG. Trzon drużyny, bez którego cięzko byłoby cokolwiek osiągnąć. Podobnie jest i w Dragon Age 2. Wybierając woja musimy być świadomi, że będziemy walczyć w pierwszym szeregu. Decydując się na konkretny build sprawimy, że nasz bohater stanie się tankiem nie do przejścia(broń i tarcza) lub maszyną do zadawania obrażeń(broń dwuręczna). Właściwie na początku musimy zdecydować się na jedną z tych dwóch opcji. Odpowiednie dobranie umiejętności to podstawa, jeśli dobrze przemyślimy rozwój - z łatwością będziemy kontrolować pole walki. Najważniejsze cechy dla wojownika to siła i kondycja.

Drzewka rozwoju wojownika

Broń i Tarcza
Jak łatwo się domyśleć – podstawowa grupa umiejętności dla gracza, który chce skupić się na defensywie i obronie swoich kompanów. Inwestując w nią punkty właściwie przypieczętujemy rolę naszego wojownika w drużynie, jako tanka. Podstawowa umiejętność z tej szkoły to "obrona tarczą". Drzewko warto połączyć z Obroną i ewentualnie Podżegaczem.

Obrońca
Drzewko zwiększające naszą odporność na obrażenia. Zarówno na magiczne jak i fizyczne. Gdy chcemy grać defensywnie, oprócz Broń i Tarcza powinniśmy zdecydować się na Obrońcę lub/i Podżegacza. Wydając tutaj swoje punkty uczynimy z naszego herosa prawdziwą fortecę nie do przejścia. Najbardziej przydatne umiejętności to "Odwrócenie ostrza", "Egida żywiołów" oraz "Odporność". Wszystkie służą blokowaniu konkretnych rodzajów ataków

Broń Dwuręczna
Jeśli wyznajesz zasadę, że najlepszą obroną jest atak, zainteresuj się Bronią Dwuręczną. Najlepiej inwestować tu punkty, gdy w naszej drużynie mamy już kogoś, kto zajmie się odwracaniem uwagi przeciwników i braniem na siebie obrażeń. Najlepszym wyjściem w przypadku tego drzewka będzie przede wszystkim rozwój umiejętności "Kosa"(szarża powalająca wszystko co stanie na drodze naszego bohatera) oraz "Wirujący atak", który pozwoli z łatwością rozprawiać się z dużymi skupiskami oponentów.

Przodownik
Najlepiej spisuje się w połączeniu z poprzednią szkołą walki. Skupia się na zwiększaniu finezyjności i skuteczności naszych ataków. Do najważniejszych skilli z tej grupy należą "Moc", "Rozszczepienie" i "Masakra". Wszystkie służą z grubsza szybszemu wykańczania przeciwników. Resztę umiejętności w Przodowniku można sobie odpuścić.

Podżegacz
Służy nomen omen skupianiu na sobie uwagi. Dla postaci defensywnej zalecany jest wybór umiejętności "Cios rękojeścią" i "Drwiny". Szczególnie ta druga jest bardzo przydatna, gdyż po jej zastosowaniu wszyscy przeciwnicy kierują swoje ataki w stronę "Drwiącego". W przypadku postaci, która ma zadawać jak największe obrażenia lepiej odpuścić sobie to drzewka, choć zainwestowanie w nią paru punktów nie będzie raczej marnotrawstwem.

Mistrz Bitwy
Bardzo przydatne, niezależnie jakim typem woja gramy, aczkolwiek warto inwestować tylko w niektóre umiejętności, a resztę punktów przeznaczyć na coś innego. Głównym atutem tej grupy są skille, pozwalające regenerować nam wytrzymałość oraz manę(także towarzyszy), co z pewnością przydaje się podczas cięższych walk. Najlepiej spisują się "Wezwanie do boju" i "Głębokie rezerwy".

Specjalizacje

Templariusz
Templariusze to wojownicy przeznaczeni do walki z czarodziejami i wszelakimi przejawami magii. W grze toczymy wiele walk z magami lub istotami pochodzącymi z pustki, dlatego przydatność tego drzewka jest duża. Każdy wybierając Templariusza powinien zainwestować w "Oczyszczenie", grając defensywnie w "Likwidację", ofensywnie – "Święte uderzenie". Ogólnie jednak, szkoła lepiej współgra z bohaterem skupionym na obronie.

Berserker
Berserkerzy wykorzystują swój gniew w celu jak najszybszego ubicia przeciwników. Gdy wpadną szał, trudno ich zatrzymać. Niestety dzika furia jest również ryzykowna – spadająca szybko wytrzymałość i życie może doprowadzić do szybkiej śmierci. Specjalizacja godna wybrania przede wszystkim przez bohaterów z bronią dwuręczną. "Adrenalina" to chyba najbardziej warta uwagi umiejętność w tym drzewku, ale gdy już w nie inwestujemy, warto też pójść dalej i rozwinąć "Zabójczy cios"(regeneracja wytrzymałości po każdym uderzeni).

Łupieżca
Jeśli lubisz ryzyko, to specjalizacja dla ciebie. Odbieranie przeciwnikom energii życiowej, zwiększanie się naszego ataku pod wpływem utraty zdrowia – tego typu umiejętności tu znajdziemy. Grupa umiejętności bardziej nastawiona na atak("Szał krwi" i "Szał ofiarny"), ale tank też znajdzie tu coś dla siebie("Pożarcie" – odbieranie przeciwnikom punktów życia i przekazywanie sobie)

Łotrzyk

Jeśli ponad siłę czy wiedzę magiczną cenisz sobie spryt – wybierz Łotrzyka. To klasa dająca ogromne pole do popisu. Gra nią wymaga skupienia, ale nagradza to ogromnym zamieszaniem jakie może wprowadzić na polu bitwy. I obrażeniami, jakie ta klasa potrafi zadać. Najważniejszy wybór w trakcie tworzenia naszego Łotrzyka – musimy zdecydować, czy chcemy walczyć na dystans(Łucznictwo) czy z bliska(Dwie Bronie). Reszta umiejętności pozwoli nam między innymi wykonywać ataki z ukrycia, osłabiać przeciwników truciznami i otworzy przed nami wiele innych przebiegłych sposobów radzenia sobie z problemami. Podstawowe współczynniki Łotrzyka to zręczność i spryt.

Drzewka rozwoju łotrzyka

Dwie Bronie
Nazwa mówi wszystko. Jeśli zamierzasz walczyć w bezpośrednich starciach, wybierasz to drzewko. W porównaniu do wojownika, łotrzyk posługujący się dwiema sztyletami potrafi zadać dużo większe obrażenia. Dwie Bronie rozwijamy w pierwszej kolejności. Praktycznie wszystkie umiejętności z tej grupy są przydatne – podstawa to "Bezlitosna seria", "Wybuchowy cios" i "Bliźniacze kły". Jeśli chcemy w jeszcze bardziej finezyjny sposób pozbywać się przeciwników, warto zainteresować się "Ciosem w plecy".

Łucznictwo
Jeśli ponad bliski kontakt z wrogiem przekładamy walkę z dystansu – bierzemy Łucznictwo. Oprócz zadawania dużych obrażeń, otrzymamy duże możliwości kontroli pola walki, poprzez spowalnianie oponentów, zadawanie specjalnych obrażeń i tak dalej. Bardzo dobrze sprawuje się w połączeniu z Sabotażem. Najlepiej rozwijać do końca.

Podstęp
Dzięki umiejętnościom tej grupy łotrzyk wyspecjalizuje się w finezyjnej walce, mamy tu wiele ciekawych zdolności, poszerzających spektrum naszych działań. Przede wszystkim jednak przydatnych, dla walczących bronią białą. Rozwinięcia całego drzewka da nam możliwość reagowania w każdej sytuacji na polu walki, łącznie z odwracaniem uwagi od naszych działań. Szczególnie przydatnymi zdolnościami są "Kamuflaż" i "Zasadzka". Ich połączenie jest zabójcze.

Łajdak
Dużo umiejętności wpływających na skuteczność przeciwników, ale też przyśpieszających odsyłanie ich w zaświaty. Zarówno bohaterowie walczący w zwarciu jak i na dystans powinni zastanowić się nad rozwojem Łajdaka. Dzięki "Nagonce" możemy zwrócić uwagę przeciwnika na naszego tanka, a samemu skupić się na zadawaniu jak największych obrażeń. Równie ciekawe jest "Piętno", czy też "Zmyłka".

Specjalista
Skromna grupa umiejętności oferująca różne bonusy, ale w ogólnym rozrachunku przydatna. Wszystkie umiejętności są aktywowane, więc w danym momencie tylko jednej. Jest jednak na to sposób – wystarczy odblokować bierną umiejętność "Harmonia", po jej aktywowaniu, używając dowolnej zdolności z tego drzewka, dostajemy też bonusy z reszty. Dzięki temu możemy w wyraźny sposób wzmocnić naszą postać. Jeśli już zdecydujemy się na Specjalistę, rozwijamy do końca.

Sabotaż
Ogłupianie, osłabianie i sprytne mącenie przeciwnikowi w głowie to główne możliwości tego drzewka. Nie powinno być naszym priorytetem, lecz posiada cenne umiejętności, które warto nabyć. Głównie "Cuchnący flakon" oraz "Dezorientację", ta ostatnia daje szansę na to, że przeciwnicy zwrócą się przeciwko sobie.

Specjalizacje

Cień
Doskonały "dodatek" dla Walki dwiema broniami, które w połączeniu z podstępem i właśnie Cieniem daje prawdziwie zabójcze możliwości. W przypadku walki dystansowej również można rozważyć zainwestowanie w tę specjalizację, choć należy uważnie dobierać umiejętności. A najważniejsze z nich to "Doskonała precyzja", "Dezorientujące ciosy krytyczne" oraz "Drapieżnik".

Szampierz
Branie udziału w pojedynkach, zadziwianie przeciwników swoimi umiejętnościami szermierki brzmi zachęcająco – ale efektywność tej specjalizacji jest bardzo niska. Polecam zupełnie ją odpuścić, a już na pewno w przypadku łucznika. Jeśli jednak koniecznie chcemy w nią zainwestować, polecam umiejętności bierne "Pewne ciosy" i "Manewry unikowe" oraz "Rzut rękawicą" i "Parowanie".

Skrytobójca
Skuteczność - właśnie nią charakteryzuje się ta grupa umiejętności. Wyszukiwanie słabych punktów przeciwnika, a potem błyskawiczny, skuteczny atak. Bardzo dobra szkoła dla wszelkich odmian tej klasy. Priorytetem w tym drzewku są umiejętności "Precyzyjne ciosy", "Znak śmierci" oraz potężna zdolność - "Skrytobójstwo"

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Inuk, 18.02.2016, 13:57
pomocne;)

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.