Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Zapowiedź

Zapowiedź

Na czym polega i co to jest?
Trzeba na początku wyjaśnić, czym w ogóle jest Ashes: Two Worlds Collide. Jest to mianowicie gra cRPG, którą wzorowana jest na klasykach z gatunków cRPG. Twórcy wzorują się na trzech grach z gatunku cRPG: Ultima VII, Drakkhen i Demon's Winter, które określane są przez nich jako kamienie milowe w dalszym rozwoju tego typu gier. Ashes nie będzie grą typu Hack & Slash. Gra natomiast na być działać tak jak klasyczna gra fabularna, do tego ma być bardzo realistyczna.
Choć w grze nowoczesna grafika 3D, to jednak trzeba przyznać, że nie jest ona w stanie konkurować, z takimi tytułami jak: Gothic III, czy Witcher. A więc w czym tkwi piękno gry…

0 i 1, czyli sprawy techniczne
Gra pomimo nie za rewelacyjnej grafiki, ma w sobie kilka cech, które mogą spodobać się wielu graczom:
- Tryb dnia i nocy – zmiany pory dnia, wraz z którymi będzie zmieniało się także tło otaczające przyrody np. w dzień będzie słychać ćwierkanie ptaków.
- Warunki pogodowe – w różnych zakątkach świata będziemy mieli do dyspozycji zmieniające się warunki pogodowe: feszcz, burza, śnieg, mgła, a także burze paskowe
- Kupowanie domków – w grze będzie możliwość zakupienia sobie domu lub wieży, gdzie nasze postacie będą mogły spokojnie odpocząć.
- Turowa walka – walka będzie składała się z tur, dzięki którym gracz będzie mógł na spokojnie ocenić sytuacje, a następnie zastosować jakaś taktykę do pokonania przeciwnika, podział na tury pozwoli również prostsze kontrolowanie kilku postaci w „jednym czasie”.
- Zakupy – wszelakie zakupy w sklepach lub kuźniach będą posiadały ograniczoną ilość danego przedmiotu. Ponadto na niektóre przedmioty będziemy myśleli czekać kilka dni, aby zostały wytworzony. Tą zależnością autorzy chcą podkreślić realistyczność gry.
- Reputacja - wraz z naszym sposobem gry, będzie rosła lub malała nasza reputacja w społeczeństwie. społeczeństwie zależności, od naszej reputacji, niektórzy bohaterowi niezależni będą zachowywali się inaczej.
- Bohaterowi niezależni - w grze prócz NPC-ów odpowiedzialnych za fabułe gry, spotkamy również dużą ilość „losowych” postaci, które po prostu żyją w tym świecie. (jedzą, piją, lulki palą)
- Drużyna – w grze będziemy mieli możliwość stworzenia kilku postaci. Oprócz przydzielaniu im imion i cech fizycznych, będzie trzeba wybrać stosunek postaci do reszty świata (sposób odbierania przez nią świata).

Wszystko razem
Podsumowując gra mimo nie powalającej grafiki, może być bardzo przyjemną odskocznią od gier ze świetna grafika, lecz słabą fabułą. Gra ma oferować ogromny świat oraz ciekawą i wciągającą fabułę.

Osobiście myślę, że gra nie odniesie wielkiego sukcesu u młodych graczy dla których najważniejsza jest grafika. Natomiast dla starszych gracz (takich jak ja) gra będzie prawdziwym przebojem, gra pod wszelkimi aspektami poza graficznymi prezentuje się bardzo dobrze. Mam nadzieje, że gra mile Nas zaskoczy, lecz czy ukaże się w ogóle w Polsce, nie marząc już o jej spolszczeniu.
A teraz to najważniejsze… gra ma się ukazać pod koniec 2006 roku. Lecz po nieoficjalnej rozmowie z jednym z twórców dowiedziałem się, ze prace mogą potrwać jeszcze dłużej.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.