Main Quest
Jej główny quest zaczyna się już w samym momencie rozpoczęcia zwiedzania lochów - gdy przyśni nam się sen, w którym za zadanie mamy odnaleźć 8 części laski służącej za klucz. W pierwszej kolejności przydało by się znaleźć jakiś przynajmniej średni pancerz, co najmniej 6 lv, jakąś "pałkę" oraz niemal obowiązkowo Mark, Crystal, cokolwiek z odcinkiem of Light oświetli nam to drogę na spory kawał i da możliwość widzenia wrogów z oddali. Następnie mamy udać się do Rhiad w prowincji Hammerfell.
Miasto wskazane na rysunku kursorem. Tam właśnie poszukujemy pałacu, dla ułatwienia to jeden z 4 :) rogów miasta. Spotykając się w środku z królową, powie nam że sowicie nas wynagrodzi i powie gdzie leży Fang Lair jeśli tylko przyniesiemy jej Elder Scrolls ze Stone Keep. Znajduje się ono tuż za miastem i zostanie zaznaczone na mapie przez królową tak jakby to było miasto - czyli możemy tam też w ten sam sposób dotrzeć.
Wnętrze z początku usłane jest szczurami, goblinami i wilkami, potem robi się dla nisko levelowców nieco trudniej - szkielety, pająki, minotaury i ... ghule. Jeśli udamy się bezpośrednio na wprost, a tak iść musimy, napadnie nas po kolei stado szczurów, goblinów i wilków. Przechodząc dalej na wprost na wysepce leży klucz. Wracając do wejścia radzę pozwiedzać sypialnie, tam udało mi się znaleźć przejście w ścianie prowadzące od razu do celu.
Jest nim (w moim wypadku) lewa część planszy, tam powinniśmy znaleźć duży basen z niewielką ilością mniejszych i większych wysepek. Na jednej z nich otoczonej w środku murem znajdziemy 3-5 ghuli, kilka szkatułek oraz sprytnie ukryty Elder Scrolls, leżący na podłodze i wyglądający na stołek. :)
Wracamy z tym przedmiotem do Rihad, do królowej.
Podziękuje nam i dostarczy położenie Fang Lair
Tym razem znajduje się to na zupełnym odludziu na północy Hammerfell, docieramy tam jak do zwykłego miasta. Tutaj jest nieco trudniej niż w Stone Keep - same pająki, minotaury, ghule. Za to tunele są łatwiejsze, nie ma takich zakamarków, a drzwi to rzadkość, jeden korytarz niczym się prawie nie różni od drugiego. Jedynym dobrym środkiem komunikacji są tunele (takie dziury w ziemi) po wskoczeniu w nie idziemy zupełnie nie kłopotani przez nawet pół planszy. Wyjście to mniej więcej powinno być widać sufit i kawałek tunelu nad nami. Błądząc tam musimy znaleźć dziwne, stare ruiny - mury są z jasno niebieskiego materiału, w koło kręcą się ghule i pająki, zaś pośrodku postumentu stoi czarna figura. Jeśli odnajdziemy sam postument, szukamy tuż za ruinami kanału. Wskakujemy do niego, wcześniej sejwując i biegniemy jak najbardziej w dół (w moim przypadku dwa razy) tam musimy znaleźć coś takiego:
Niebieski punkt "zapyta" nas o położenie złotego klucza, jeśli źle odpowiemy to z cel wylecą pająki, około 5.
Prawidłowa odpowiedź - cela 2 Następnie idziemy po klucz z celi nr 2 i otwieramy stalowe drzwi. Na dole wszędzie pływa lawa i dla słabszych (1-6 lv) postaci radzę się przygotować na niezłą walkę - czeka kilka szkieletów i możliwe, że ghoule. Idąc przed siebie (skacząc) natykamy się na duże obmurowania widoczne na mapie jako kwadrat. W jednej jego ścianie znajdują się drzwi i kolejna
zagadka - odp. glove
Ostrzegam, w środku znajdują się dwa "tostery" - Hell Houndy które mało wyszkolonym paladynom mogą narobić szkód, za to magowie z dużym Spell Res. sobie poradzą. W takim razie jedną część już mamy:
Kolejną część laski otrzymamy w queście od Gildii Magów w mieście Winterhold (w Skyrim). Tam każą udać nam się do pobliskiej opuszczonej fortecy, zwanej Fortess of Ice. Zaczną marudzić, że jeszcze nikt stamtąd nie powrócił i że ty pewnie też nie. Odebrać stamtąd mamy glinianą tabliczkę oraz to co z niej zostało. Rzeczywiście, tak jak mówili, nie jest tam zbyt łatwo jak na początku, Snow Wolfy i Ice Golemy nie są słabymi przeciwnikami dla nawet 11 lv. rycerza. Tych drugich radze sobie zostawić jeśli w pobliżu są Snow Wolfy, walą one Ice Boltem i to w seriach z daleka. Najlepsze jest to że niby opuszczona - a ja tam na porządku dziennym spotykam Knight'y (ludzcy rycerze). Podczas zwiedzania drugiego stopnia można się natknąć na miejsce gdzie ściana jest pokryta nietypowym czerwonym kamieniem, obchodząc to dookoła znajdziemy drzwi. Dobrze mieć przy sobie coś "of opening" albo po prostu wyważamy drzwi mieczem, ale uwaga - nie od frontu, tylko od boku.Wszystko to dlatego, że w środku są dwa tostery (Hell Hound), które są dość niebezpieczne. Wewnątrz znajdziemy złoto, belty (nie bełty) oraz 3 rodzaje losowych broni. Chodząc po owym drugim poziomie po jakimś czasie (mój przypadek - lewa część planszy) znajdujemy dość nietypowe dekoracje murów - takie jakby ktoś tu nadal mieszkał. Czerwony punkcik na mapie oznacza miejsce gdzie mamy iść.
I touch your face,
I am in your words,
I am lock of space,
And beloved of birds...
Who am I ?
Tak więc musimy zgadnąć kim/czym to jest ... Jeśli dotyka naszej twarzy, jest w naszych słowach a nie widzimy go to musi być Wind. Tak więc, w środku znajdziemy najprawdopodobniej Ice Golema, oraz poszukiwaną rzecz - tabliczkę.
Po całym powrocie do Gildii Magów w Winterhold, mag wskaże nam na mapie miejsce ukrycia Labiryntu (uprościłem nazwę, normalna jest znacznie bardziej rozbudowana ortograficznie, ale i tak do złudzenia przypomina wyraz Labirynt). Dobrze przed wyprawą zaopatrzyć sie tak jak wyżej w coś "of light" oraz (dla 1-10 lv.) pokaźną ilość butelek życia.
Wchodząc do labiryntu przed nami staną trzy drzwi, wchodzimy w pierwsze. Na dole ekranu pojawiają się teksty, na końcu znajdujemy wielkie drzwi zamknięte magicznie. W tym wypadku ja poszedłem pozwiedzać lewą część, tam tuż obok zejścia są schody niżej. Biegając po dolnym poziomie, mamy znaleźć komnatę z dwiema celami. Dostać się tam możemy tylko za pomocą kanałów) znajdziemy tam dwoje drzwi, w jednych znajduje się upiór oraz zostaje nam zadana zagadka:
Odpowiedź jest prosta - Hourglass. W drugiej celi znajdziemy Sapphire Kay, troche ciężko go złapać. Następnym mym krokiem było udanie się do miejsca gdzie były zamknięte magicznie drzwi, na wyższym poziomie. Stamtąd udałem się w prawe drzwi i tak samo obok do zejścia niżej. W tej części może być nieco inaczej - spotykałem Hell Houndy, duchy, ghule, pająki oraz ... Iron Golemy (był kłopot nawet na 13 lv, z -38 pancerza w każdej części ciała). Tutaj także szukamy tych dwóch cel, tym razem natknąłem sie na nie u góry od wejścia na drugi poziom. Gdy znajdziemy....
Co może być piękniejsze od twarzy Boga, co je martwy człowiek ... chyba nothing to odpowiednie słowo :)
Za odpowiedź w drugiej celi leży Diamond Key. Teraz z obydwoma kluczami powracamy z powrotem na najwyższe piętro - tam gdzie znaleźliśmy 3 drzwi i jedno w głębi zamknięte magicznie. Otwieramy pierwsze (te magiczne), następnie idąc wewnętrznym korytarzem drugie drzwi. W trzecich zostanie nam zadana kolejna zagadka ...
What force and strength,
cannot be through,
I with a gentle touch can do ;
And many in these twisted halls would stand,
Where I not, as a friend, at hand.
Odpowiedź może być dość trudna, ale równie zaskakująca dla znawców angielskiego - key. Wewnątrz znajdziemy drugą część laski oraz dwa ghosty.
Następnie musimy gdzieś się przekimać aby ukazał się nam sen taki jak po rozpoczęciu gry. Teraz mamy się udać do Walenwood, a konkretniej do Eldenroot. Królowa władająca tym miastem zleci nam znalezienie Serca Selene w lokacji Selene's Web. Lokacja jest dość łagodnie mówiąc naszpikowana szkieletami, pająkami, wilkami oraz czasem ghulami, czyli ogółem nie będzie łatwo dla postaci walczących w zwarciu. Jak przyniesiemy jej item zdradzi nam położenie Elden Grove. Najpierw musimy udać się w centralną część lokacji, najlepiej szukać bez celu bo w końcu się znajdzie :)
Na podeście mamy znaleźć Gold Key, otworzy on nam zejście na niższy poziom. Tutaj przeciwnicy są już bardziej wyrozumiali. Musimy przedrzeć się w prawy dolny róg planszy lub po prostu szukać na dole, Diamond Key'a. Otworzy nam on wejście w centralnej części planszy gdzie znajdziemy Heart Of Selene.Zanosimy item do królowej.
Ona powie nam gdzie leży nasz cel, w owej lokacji panują wilki, ghosty a nawet udało mi się spotkać Wraitha i kilku wojowników. Część znajduje się na drugim poziomie labiryntu po lewej stronie, samą część laski chroni pytanie:
My second is performed by my first...
Odpowiedzią jest: FOOTSTEP.
Obok wyjścia spotka nas zagadka, kolejna. Pytanie to:
Elvish Mithril and Argonian Silver, crumble I ...
Odpowiedzią jest: TIME.
Jak tylko znajde chęci by grać w to dalej, to napisze więcej