Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Zapowiedź Arcania The Gothic Tale

Zapowiedź Arcania The Gothic Tale

Data opublikowania: 15.12.2009, 19:50
Ostatnia edycja: 11.04.2012, 18:46

Arcania: A Gothic Tale to czwarta już część słynnej serii Gothic wydanej przez JoWooD. Gra zostanie wydana w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, na PC i XBOX 360. Sagę od początku tworzyła firma Piranha Bytes, jednak po porażce Gothica 3 JoWooD postanowił zmienić producenta na Spellbound. Firmę, która ma na swoim koncie wiele "superprodukcji" na rynku gier komputerowych, to właśnie od nich wyszły gry takie jak: Chicago 1930, Robin Hood: Legenda Sherwood, serie Arline Tycoon i Desperados. Teraz pojawia się pytanie: "Jak oni zrobią Gothica?". Nikt tego nie wie, możemy jedynie spekulować i opierać się na informacjach od twórców. Osobiście myślę, że żadna firma nie jest w stanie kontynuować dzieła innej. Jednak historia pokazuje, że czasem zmiany producenta wychodzą grze na dobre. Przykładem może być wydany w zeszłym roku Fallout 3, który mi osobiście bardzo się spodobał.

Akcja Arcanii będzie toczyć się na czterech południowych wyspach. Na każdej z nich znajdziemy inny krajobraz, rośliny i potwory, a co za tym idzie, każdy znajdzie coś dla siebie. Jak na razie wiemy, że jedną z czołowych lokacji będzie bagno "Czarna Woda" (nazwa ta była wymyślona przez jednego z fanów i wygrała konkurs), nie wiemy jednak jakie dokładnie znaczenie fabularne będzie mieć to miejsce. Jedna z wysp - objęta zostanie klątwą króla Thorniara, a jej nazwa to Argaan. Pojawi się również bariera, podobna do tej z pierwszego Gothica, jednak problem będzie polegał na dostanie się do objętego ją obszaru.

Poznamy wielu nowych przyjaciół, ale najprawdopodobniej spotkamy się również z dawnymi, takimi jak: Lester, Milten, Gorn, czy Diego. Będą oni jednak sporo starsi, ponieważ akcja gry toczyć się będzie dziesięć lat po wydarzeniach z Gothica 3.Bogowie ukazani w poprzednich częściach sagi pozostaną nieruszone. Jest to raczej dobre posunięcie, gdyż świat religii w Gothicu od zawsze mi się podobał i dla mnie był nieodłącznym elementem klimatu sagi. Jednak przypuszczam, że może pojawić się nowe bóstwo. Być może będzie to coś na kształt Śniącego, jednak są to tylko moje osobiste gdybania, gdyż nie ma potwierdzonej informacji na ten temat.>Twórcy zapowiadają, że świat przedstawiony będzie mniejszy niż ten z "trójki", ale większy od drugiej części sagi. Pojawi się również podział na rozdziały znany nam już dość dobrze. ajprawdopodobniej będziemy mogli ponownie dołączyć, do jednej z wielu grup ,a nie tak jak to było w "trójce" wykonywać wszystkie zadania dla kogo popadnie. W Arcanii pojawią się gildie znane już nam (Palladyni), ale także zupełnie nowe, takie jak - Gildie Kupców i Podróżników. Z opowiadań możemy się dowiedzieć o gildii Myśliwych z Krwawej Doliny. Możliwe też, że pomiędzy wyspami będą grasować piraci. Informacją niepotwierdzoną jest pojawienie się tajnych organizacji, takich jak na przykład Gildia Złodziei z "dwójki".

Od dawna już wiadomo, że nie wcielimy się znowu w starego Beziego, ponieważ został on opętany przez złe moce Amuletu Śniącego. Nowy bohater również nie będzie posiadał imienia. Podobno będzie on rybakiem wybranym, by zabić naszego starego Bezimiennego, który koronował się na króla Myrtany i przyjął imię Rhobar III. Ale wracając do naszego nowego druha, na początku będzie on niemalże kompletnym zerem. Powoli będziemy kształtować jego wizerunek i umiejętności, służyć do tego będą wszelakie misje główne i poboczne. Czyli kolejny raz schemat od zera do bohatera, ale czy nie to kochamy w epickich opowieściach? Kształtowanie umiejętności postaci zostanie poprawione i rozbudowane. Twórcy nie potwierdzają, ale też nie zaprzeczają plotkom, że system ten będzie podobny do tego z poprzednich części. Nasz bohater będzie mógł nauczyć się czytać i pisać, co pomoże my odczytać wszelakie teksty zawierające informacje fabularne lub dodające nam jakieś atrybuty. Pojawią się szkoły magii, w których będziemy mogli nauczyć się czarów. Rzucanie zaklęć stanie się o wiele bardziej efektywne i efektowne. Ich moc zostanie zwiększona, ale na (nie)szczęście nie zrobi to z naszego bohatera maszyny do zabijania. Poza magią czysto ofensywną i defensywną będziemy mogli rzucać czary zmieniające pogodę czy porę dnia.< System walki, rozbudowany o szereg ciosów łączących się w kombinacje ataków. Co do potworów, "poklepiemy" sobie starych znajomych takich jak Krwiopijcy, ale pojawi się również wielu nowych. Bestie będą wędrować w stadach od jednego miejsca do drugiego w poszukiwaniu pożywienia, więc nigdy nie wiadomo, gdzie się na nich natkniemy. Spotkamy również unikatowe potwory, takie jak Czarny Troll z Gothica 2. Nasz oręż, czyli jedna z ważniejszych rzeczy w cRPG'ach, będzie urozmaicony. W każdej klasie broni (miecze, topory, obuch, itd.) pojawi się mnóstwo przedmiotów, a podczas walki pewnym rodzajem broni doskonalimy nasze umiejętności w posługiwaniu się nią, dzięki czemu zwiększymy zadawane przez nas obrażenia. Warto również dodać, że nasz ekwipunek będzie ulegał zniszczeniu. Ponadto otrzymamy nową możliwość pozyskiwania żywności, gdyż na drzewach będą rosły owoce, które będzie można swobodnie zrywać. Zmiany te na pewno urozmaicą całokształt rozgrywki.

Interfejs pokazany w Arcanii powstanie na bazie tych z poprzednich części, jednak zostanie on rozbudowany. Sterowanie zostanie zmienione, ale będziemy mogli wrócić do tego z dawnego Gothica. Dla nowych graczy mamy dobrą wiadomość, twórcy umożliwią zmianę interfejsu na bardziej uproszczony. Każdy będzie mógł dopasować sobie sterowanie i interfejs według uznania. Efekty graficzne w nowym Gothicu, pozostaną na bardzo dobrym poziomie. Doświadczymy zjawiska dnia i nocy, a cienie będą się zmieniać zależnie od pory dnia i pogody. Graficy Spellbound, aby urealistycznić rozgrywkę robili mnóstwo zdjęć roślin. Grafika Arcanii będzie wspierana przez DirectX 10. Co do muzyki, podobno będzie na równym (wysokim) poziomie tego co słyszeliśmy w poprzednich częściach sagi. Kompozytorem nie będzie najprawdopodobniej już Kai "KaiRo" Rosenkranz odpowiedzialny za muzykę z trzech pozostałych gier serii Gothic.

Wymagania Arcanii:   

  • System operacyjny: Microsoft Windows XP / Vista

  • HDD: 10 GB + 600 MB pamięci wirtualnej

  • DVD: DVD ROM z przyspieszeniem 6x

  • Procesor: Intel Pentium 4 3.2 GHZ, AMD Athlon 3500+

  • RAM: 1 GB pod Windows XP, 1,5 GB pod Windows Vista

  • Karta graficzna: ATI 1800XT z Shader Model 3 i 256 MB

              lub Nvidia 6800 z Shader Model 3 i 256 MB

  • Karta dźwiękowa: DirectX 8.1 compatible sound card

Trzeba przyznać, że wymagania są dość wywarzone i dostosowane do możliwości graczy. Nawet nieco starsze komputery sprawdzą się i będziemy mogli pograć w nową część sagi.

Co do starego producenta (Pirahna Bytes) w październiku wyszedł Risen, który ma być "bratem" serii. Fani Gothica wychwalali produkt PB, a to dlatego, że twórcy postanowili wrócić do starego systemu rozgrywki. Powrócił podział na rozdziały, a akcja toczy się na śródziemnomorskiej wyspie pełnej tajemnic, którą możemy eksplorować.

Oglądając Gameplaye Arcanii trudno nie zauważyć, ogromu zmian, które wpłyną raczej pozytywnie na rozwój sagi. A więc pozostaje tylko życzyć powodzenia i cierpliwie. Prawda okaże się w pierwszej połowie 2010 roku.

Zapraszamy do obejrzenia Trailera Arcanii oraz gameplaya gry (część pierwsza i część druga).

 

Komentarz Frey’a:

Arcania planuje wprowadzić małą rewolucje w serii Gothic i moim zdaniem jest to jedyna słuszna droga. Rozwiązania i pomysły użyte w Gothicu są blisko sprzed dekady, a świat w tym czasie nie stał w miejscu. Serii na pewno przyda się odświeżenie i nowe elementy, gdyż nie można wciąż powielać tych samych rzeczy. Moim zdaniem dobrym przykładem jest Risen, który bardziej przypomina moda do Gothica 2 niż grę wydaną w 2009 roku. Po za tym to dodatkowa szansa na pozyskanie grona nowych graczy, a nie tylko robienia gry dla maniakalnych fanów gothica.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.