Jeśli, chcesz się nauczyć wędkować w grze Lineage 2 to świetnie trafiłeś, przechodząc ten kilku minutowy kurs, poznasz podstawowe zasady wędkowania. Zaczynamy.
Na początek znajdź rybaka, który należy do gildii rybackiej. Można ich znaleźć w każdy większym mieście w sklepie "gorcery store" oraz w każdym porcie. Wyglądają tak:
Zagadaj do niego. Powinien pojawić się następujący tekst (lub podobny, bo i tak chodzi o kwestie jakie mówi gracz).
Teraz wytłumaczę o co możemy spytać wędkarza.
"Tell me more about fishing." - "Powiedź mi więcej o wędkowaniu". Rybak zdradza sekrety wędkowania, jednak nie jest Ci to potrzebne w końcu masz ten poradnik.
"Please teach me to fish." - "Proszę, naucz mnie łowić". Otworzy się okienko, w który będziemy mogli nauczyć się czterech wędkarskich umiejętności. Za wszystkie płacimy Adeną, nie Skill Pointsami. Oto umiejętności jakie możemy się nauczyć (wykup przynajmniej po jednym poziomie każdej umiejętności, żeby w ogóle móc wędkować. Można też nauczyć się umiejętności po za wędkarskich, ale wymagane są do tego "proof of a catch", jak je zdobyć i więcej na temat pozostałych umijętności w dlaszej części poradnika. Umiejętność Fishing, się nie rozwija, możemy mieć tylko pierwszy poziom.):
Wędkarskie umiejętności
Obrazek |
Nazwa |
Opis |
Fishing | Służy do zarzucania wędki. | |
Pumping | Używamy kiedy ryba pływa spokojnie. | |
reeling | Używamy kiedy ryba się szarpie i wyrywa. | |
Fishing Expertise | Umiejętność bierna, zwiększa wędkarskie zdolności m.in. szanse na wypatroszenie ryby. |
"I need to buy fishing gear." - "Potrzebuje kupić wędkarski ekwipunek". Otworzy się okienko, takie jak u normalnego sklepikarza, będziemy mogli w nim kupić wędki oraz różne haczyki-przynęty. Na początek radze kupić dowolną wędkę oraz 50 haczyków (25 haczyków z dopiskiem "for beginners" oraz 25 bez tego dopisku - w dowolnych kolorach).
"I want to sell an item." - "Chce sprzedać przedmiot". Tak jak w normalnym sklepie możemy sprzedawać przedmioty z ekwipunku.
"I want to trade fish for the proof of a catch." - "Chce wymienić rybę na "świadectwa wędkarskie" (proofy)". Pojawi się okienko, w który będziemy mogli wymienić, przedmioty, które znaleźliśmy w rybach, na proofy. Do tego punktu jeszcze wrócimy pod koniec poradnika.
"Who is the lord of the manor and what is the tax rate?" - "Kto jest władcą królestwa i jaki jest "tax rate"?". Pokazuje nam właściciela zamku. Jest to nam całkowicie nie potrzebne - pomijamy.
"Quest" - "Zadanie". W tym miejscu możemy wziąć zadanie, na Fishing Shot, działają podobnie jak inne Soul Shoty (podwajają efektywność). Weź zadanie, polega ono na zabijaniu potworów, jeśli zabijesz jakieś potwora, który jest z tego zadania, może wypaść Sweet Fluid, który możemy wymienić u Rybaka na Fishing Shot - sami decydujemy jakie grade mają mieć Fishing Shoty, które dostaniemy w nagrodę. Tutaj znajdziecie listę potworów z jakich wypadają Sweet Fluidy.
Kiedy już posiadamy wędkarski sprzęt oraz mamy odpowiedni umiejętności, pozostaje nam jedynie, znaleźć skrawek wody, gdzie będziemy mogli zarzucić wędkę - warto znaleźć też sobie kogoś do towarzystwa w grupie zawsze raźniej.
Na początek radze użyć przynęty (lure) z dopiskiem "for beginners", ponieważ pokazuje nam jakiej umiejętności powinniśmy używać - co przyda się podczas treningu. Zatem zarzucamy wędkę - używamy Fishing. Powinno pojawić się małe okienko, które na początku będzie pokazywał postać, a potem spławik.
Wędkowanie się rozpoczęło, widać powiększony spławik.
Teraz trzeba chwilę poczekać, aż jakaś ryba złapie przynętę, kiedy to się stanie w okienku pojaw się komunikat.
Teraz w okienku pojawi się również czas w jakim mamy złapać rybę oraz ilość punkty zdrowia ryby. Jeśli używamy lure "for beginners" dla początkujących to w okienku będzie też widać, jakiej umiejętności powinniśmy użyć, żeby złapać rybę.
Jeśli użyjemy dobrej umiejętności w okienku pojawi się informacja, że akcja się powiodła, ile obrażeń zadaliśmy rybi oraz spadnie jej pasek życia - kiedy pasek spadnie do zera ryba jest nasza, trzeba jednak pamiętać, że jesteśmy ograniczeni czasowo.
Należy pamiętać, ze mamy dwa skille do łowienia: pumping i reeling. Jeśli w ikonce na górze pojawi się, że mamy użyć danej umiejętności to to robimy.
Używamy pumping i reeling do póki nie złowimy ryby lub nam ucieknie. Jednak jesteśmy zręczni i się nam udaje. Pojawia się komunikat.
No i rybka jest już nasza:
W zależności od tego jak zachowuje się ryba wybieramy odpowiedni skill Pumping lub Reeling. Jest to ważne ponieważ używając "profesjonalnych" przynęt nie mamy podpowiedzi, którego skilla wybrać - jadnak ja postaram się pomóc.
Jak widać na powyższych przykładach ryba, pływa dość powoli, zatacza delikatne okręgi, a spławik jest delikatnie zanurzony. W takiej sytuacji należy użyć umiejętności - Pumping.
W tym przypadku ryba stara się za wszelką cenę wyrwać, płynie prosto w jednym kierunku i potem gwałtownie go zmienia lub wciąga spławik pod wodę, tak jak widać na obrazku na dole cały spławik jest pod wodą. W takiej sytuacji należy użyć umiejętności - Reeling.
Każdy może się pomylić, zwłaszcza, że często trudno określić jest zachowanie ryby. Wtedy jeśli użyjemy błędnej umiejętności, to tak jakbyśmy jej pomogli i rośnie jej HP - kiedy osiągnie maksymalną wartość ryba ucieka.
Pierwszy z powyższych tekstów wyświetli się kiedy poziom zdrowia ryby będzie maksymalny i ryba nam ucieknie. Drugi natomiast kiedy skończy się czas w jakim powinniśmy złapać rybę.
Kiedy już mamy trochę różnych rybek:
Powinniśmy przerobić je na komponenty, w tym celu klikamy na rybę dwukrotnie. Jeśli z ryby nie uzyskamy niczego pojawi się komunikat, ten pierwszy z poniższych, jednak jeśli coś dostaniemy, wyświetli się ten drugi, w którym będzie pisać ile i czego dostaliśmy - szansa powodzenia tej czynności zależy od Fishing Expertise.
Przedmioty, które możemy zyskać po otwarciu ryby.
Obrazek |
Nazwa |
Opis |
Nazwa |
Fish Oil | Great Fish Oil | ||
Fish Scale | Shiny Fish Scale | ||
Thick Fish Bone | Thin Fish Bone | ||
Fish Gem | Shiny Fish Gem | ||
Premoium Fish Oil |
Kiedy już uzyskaliśmy różnego rodzaju przedmioty: łuski, oleje, zęby itp. Należy udać się ponownie do Rybaka - Fishermana i powiedzieć, że chce się uzyskać proofy. Pojawia się okienko (tak jak poniżej), jest w nim zawarte ile "Proof of Catching a Fish" dostaniemy za jedną z rybich części. Sami decydujemy ile części chcemy zamienić na proofy - gdyż z rybich części można również robić przedmioty m.in. maski.
Proofy są na potrzebne do opanowania specjalnych umiejętności, który można nas nauczyć właśnie rybak (proofy można również sprzedać innym graczą). Zagadujemy jeszcze raz do rybaka i mówimy, żeby nas nauczył. Tam prócz umiejętności wędkarskich ma również te "inne" specjalne, których możemy się nauczyć płacąc proofami.
Umiejętności jakie można kupić za "proofy"
Obrazek |
Nazwa |
Opis |
Expand Common Craft | Zwiększ możliwość zapamiętywanych recept. | |
Expand Trade | Zwiększa ilosć miejsc jakie można wystawić do handlu. | |
Expand Storage | Zwiększa liczbe miejsc w magazynie (warehouse). | |
Expand Inventory | Zwiększa liczbe miejsc na przedmioty w plecaku (inventory). |
Brawo dotarłeś do końca poradnika, teraz przetestuj to co się nauczyłeś, mam nadzieje, że każdy połów będzie udany.
Dodam jeszcze dwie ciekawostki.
Jak wspominałem wcześniej, aby podnieść efektywność wędkowania można używać Fishing Shotów, aby je uzyskać, należy wziąć zadanie od rybaka i zabijać potwory (tutaj macie listę jakie potworów), kiedy już uzyskacie jakieś quest itemy - konkretnie Sweet Fluidy, wtedy należy wrócić do rybaka i wymienić je na Fishing Shoty o takim grade jakim potrzebujecie.
Drugą ciekawostką jest to, że prócz ryb i skrzyń ze skarbami, jest także spora szansa na obudzenie potworów zgłębin, które będą chciały nas pożreć.
To już wszystko. Miłego wędkowania. Gdybyście mieli jakieś zastrzeżenia co do artykuły, chętnie je wysłucham na forum lub wysłane na email, który znajdziecie w moim profilu. Pozdrawiam.