Data opublikowania: 18.06.2007, 12:45 Ostatnia edycja: 22.06.2007, 23:55Heartbeat Combo.
Jest to talia w kolorach UG (dla niewtajemniczonych: niebiesko-zielona), której czasy świetności już przeminęły(T2-Standard z okresu, kiedy blok Kamigawy w nim grał), ale nadal bardzo przyjemnie się nią gra i wygrywa. Jak sama nazwa wskazuje, jest to kombo opierające się na efekcie dawanym przez Heartbeat of Spring (enchantment z dodatku Champions of Kamigawa) oraz na zdolności Maga, Traitor to Mortals(z dodatku Saviors of Kamigawa).
Landów w tej talii chyba nie trzeba tłumaczyć, basici w zupełności wystarczają, dual landy i painlandy stanowiłby tutaj jedynie źródło obrażeń w nas.
Sakura-Tribe Elder – główny chump blocker, przeważnie poświęcamy go przy bloku, kiedy i tak najpewniej by zginął, odfiltrowujemy bibliotekę, i zwiększamy liczbę landów w grze.
Drift of Phantasms – niekiedy również blocker, ale jego głównym zadaniem jest odszukiwanie Heartbeat of Spring lub Early Harvest za pomocą zdolności Transmute.
Maga, Traitor to Mortals – podstawowy killer w tej talii, kiedy mamy już na stole nasz enchantment, oraz sporo landów w grze, to potrafi on zabić za jednym razem, a jeśli nawet przeciwnik miał tyle życia, żeby móc przeżyć, to w następnej turze atak Magą powinien przesądzić o naszym zwycięstwie.
Heartbeat of Spring – podstawa talii, podwaja a niekiedy potraja manę dawaną przez landy.
Early Harvest – bez tej karty, kombo byłoby nie do wykręcenia, dzieki niej kiedy kończy nam się mana na zaklęcia, zagrywamy i znów mamy mnóstwo many gotowej na wykorzystanie.
Kodama's Reach – wyszukujemy niezbędne nam landy, przeważnie jeden forest/island a drugi potrzebny pod WC(np. swamp dla Magi).
Sensei's Divining Top – grany w naprawdę wielu taliach bączek pomaga w ustawianiu sobie odpowiednich kart do pociągnięcia.
Remand – bardzo przydatna kontra, szczególnie w tej talii, czasem jedna tura dzieli nas od wygrywającego komba, a przeciwnik nagle zagrywa spell, który może zniweczyć wszystkie nasze plany (np. Ivory Mask), dodatkowo ciągniemy kartę.
Muddle the Mixture – niekiedy służy jako kontra, ale przeważnie szukamy tą kartą inną kartę – Weird Harvest.
Weird Harvest – tą kartą wyciągamy z talii Magę, którą zabijamy przeciwnika, ale trzeba uważać przy jej zagrywaniu na to, by przypadkiem nie ułatwić przeciwnikowi znalezienia jakiejś silnej kreatury.
Rampant Growth – tak samo jak za pomocą Kodama’s Reach wyszukujemy landy z talii.
Bottled Cloister – głównie na talię z discardem, ewentualnie na Sowę (zwyczajowa nazwa talii Howling Mine).
Shadow of Doubt – karta wykorzystawana w grach z Dragonstormem.
Gigadrowse – pomaga w grach z naporami.
Viridian Shaman – na wrogie artefakty, np. Pithing Needle.
Mountain - do dodatkowego WC
Invoke the Firemind – alternatywne WC, zamiennie z Demonfire
Crime // Punishment - alternatywne WC, kosi talie o jednolitym CC
Research // Development - alternatywne WC
Przykładowa rozgrywka tą talią:
Nasza startowa ręka: Island, Forest, Sakura, Heartbeat, Early Harvest, Kodama’s Reach, Weird harvest.
Pierwsza tura: Forest Druga tura: Island, Sakura, poswięcenie Sakury – stapowany forest do gry Trzecia tura: Heartbeat of Spring Czwarta tura: Kodama’s Reach – szukamy 2x Swampa, Weird Harvest za jeden – szukamy magi Piąta tura: Swamp, zaczynamy zagrywać Magę, zostawiamy 3 many, zagrywamy Early Harvest, i znowu tapujemy manę dla Magi, Maga zadaje obrażenia za 14 i jest stworem 14/14.
To jest przykład gry na tempo, np.z jakimś aggro, gdzie każda tura jest ważna. Gdybyśmy uwzględnili to co nam doszło w drawie, mogłoby być lepiej, a w szóstej turze obrażenia zadane z naszego stwora mogłyby znacznie wzrosnąć.
Talia ta jest niezwykle elastyczna, i dlatego można ją na różne sposoby modyfikować, pod własne meta i poszczególnych przeciwników ;]. Bardzo przyjemne się nią gra, i jest ona talią dla ludzi którzy lubią myśleć podczas gry – niekiedy przed wykręceniem komba trzeba się sporo namyśleć. Pomimo tego, że nie wygra ona nam może jakiegoś bardzo dużego eventu, to na regionalnym turnieju możemy nią spokojnie walczyć o zwycięstwo. To dobry wybór zarówno dla początkującego gracza, jak i wyjadacza MtG. Osobiście też nią gram i również polecam.