Deck Zone
Jest to miejsce, w którym znajduje się plik Twoich kart. Plik popularnie nazywany deck'iem ułóż właśnie w tym miejscu. Przed grą najpierw dokładnie go przetasuj.
Hand Zone
Czyli to co trzymasz w ręce, które dobierasz lub zabierasz z poza tej strefy, pamiętaj, że karty w ręce powinny być widoczne jedynie przez Ciebie, w innym wypadku przeciwnik może przewidzieć jaką kartę użyjesz.
Removed-from-game Zone
Czyli karty, które są poza grą. Tutaj "lądują" wszelakie karty, które od razu po użyciu trafiają poza grę, karty specjalne oraz takie, które nie mogą drugi raz zostać użyte w grze.
Graveyard Zone
Karty "po śmierci". Wszystkie karty, które wyrzucasz lub zostały zniszczone trafiają na to miejsce. Karty na cmentarzu są odwrócone tekstem do góry, czyli każdy gracz może przeglądać cmentarze innych.
Play Zone
Miejsce, w którym odbywa się gra, znajdują się tam również widoczne dla przeciwników karty. Wszystkie karty, które zostają użyte w grze najpierw przechodzą przez tą strefę. Ta strefa podzielona jest na 3 części - pierwsza u góry to strefa sojuszy, druga część jest przeznaczona dla herosa oraz wszystko co z nim związane (przedmioty, umiejętności...), trzecia część to część dla zasobów (Resource).
Chain Zone
Miejsce walk. Tutaj ścierają się siły Twoje i Twoich przeciwników.
Po rozłożeniu swych deck'ów i herosów gracze rozpoczynają rozgrywkę. Następnie po przetasowaniu kart każdy z graczy pobiera do ręki 7 kart. Teraz gracze sprawdzają swoje karty jakie posiadają w ręce (strefa "Hand Zone"), mają możliwość wymienienia ich na nowe - w tym wypadku wtasowują karty do deck'u i pobierają 7 nowych kart, taką możliwość gracz ma tylko raz, tylko na początku gry.
Grę zaczyna ten gracz, który nie pobierał nowych kart.
Artykuł opracowany na podstawie demonstracji gry World of WarCraft: Trading Card Game.