Legenda do mapy:
Niebieskie pola - budynki GDI
Fioletowe strzałki - kierunki ruchów obcych
Fioletowe pola - budynki obcych
Czerwone strzałki - kierunki w jakich wysyłaj jednoski
Po zawarciu sojuszu z siłami GDI musimy im nieco dopomóc w walce z Obcymi. Przez 10 minut Twoim zadaniem jest obrona bazy GDI położonej na zachodzie planszy. Obcy z początku użyją swej potężniejszej broni - Annihilatora oraz pojazdów, później będą jedynie wysyłać słabsze pojazdy oraz eskadry samolotów. Zajmij się głównie ich zestrzeliwaniem oraz odparciem ataku na bazę GDI. Twojej bazy nie będą atakować, możesz dzięki temu szybko rozbudowywać armię oraz przejąć dwa działa na wybrzeżu (szare kwadraty), później się przydadzą. Postaraj się również obsadzić większość budynków w miasteczku, w szczególności te położone pilnowanej bazy GDI.
Jeżeli posiadasz niezłe lotnictwo wyślij je w centrum mapy, mniej więcej tam gdzie chodzą sobie Jaggernauty. Dla ułatwienia sobie zadania pozwól zniszczyć obcym EMP Control Center, na wszelki wypadek - lepszy sojusznik słabszy niż z superbronią.
Po bohaterskiej obronie bazy GDI odezwie się do Ciebie głównodowodzący - Kane... i da ci bombę atomową oraz rozkaże zniszczyć GDI ostatecznie. Nie będzie to trudne skoro posiadasz w ich bazie pokaźne siły, a na wyciągnięcie ręki masz guzik bomby atomowej...