Legenda do mapy:
Czerwony kwadrat - skład paliwa lub czegoś podobnego
Niebieskie - budynki, jednostki i umocnienia GDI
Czerwone strzałki - kierunki ataku
Żółte kropki - "beczułki"
Z początku misji masz do dyspozycji tylko niewielki oddział jednostek. Za jego pomocą zniszcz duży baniak z paliwem idealnie po środku małej bazy GDI (co za ironia...). Dostaniesz wówczas MCV do rozbudowania bazy. Z początku zadanie jest trudne - trzeba bronić bazy i przy okazji przejąć (i oczywiście bronić) Tiberium Spike nieopodal. Jeżeli ją zniszczysz możesz zapomnieć o finansowaniu rozwoju Twojej niewielkiej armii. Z początku odpieraj jedynie ataki GDI, zbieraj kasę i powiększaj swoją armię, głównie o jednostki pancerne (raczej jedyną jednostkę pancerną). W pewnym momencie gry dostaniesz dwa zadania - pierwsze to zniszczyć elektrownię (zaznaczona czerwonym kółkiem), a drugie to wieżę kontroli lotów. Wysadzenie elektrowni nie będzie problemem jeżeli będziesz posiadać co najmniej jedną grupę Shadow Strike Team, wystarczy ich tam wysłać, kazać im lądować obok elektrowni i po prostu użyć ładunku wybuchowego. Gorzej jest z wieżą kontroli lotów, jest ona całkiem nieźle broniona. Najlepiej wysadzić ją kilkoma oddziałami Shadow Strike, albo samobójcami.
Na chwilę przed wysadzeniem wieży możesz dostać informacje o możliwych atakach na Twoją bazę za pomocą samolotów transportowych GDI, staraj się mieć w różnych miejscach wokół Twojej bazy oddziały piechoty z rakietami. Atak na lotniska przypuść od pokazanej na mapce strony, jest to bezpieczniejsza forma ataku niż tak po prostu od frontu.