Legenda do mapy:
Jasno niebieskie pola - lotniska, które warto oswobodzić
Czerwone pola - miejsca, w których gromadzą się jednostki Nod
Czerwone kwadraty - budynki przeciwnika, obsadzone i zwykłe
Zacznijmy od tego co w tej misji jest bardzo ciekawe i czym można się na początek pobawić - do dyspozycji masz na wybrzeżu dość potężną jednostkę. Pancernik może nie ma ogromnej szybkostrzelności oraz zasięgu, ale za to jego siła rażenia jest świetna. Użyj go do oswobodzenia małej bazy GDI oraz do wsparcia swych oddziałów. Gdy pokonasz oddziały Nod baza będzie twoja, staraj się od razu wybudować Harvestera oraz naprawić budynki, co jakiś czas mogą być narażone na ataki piechoty. Zbuduj nieco granadierów i obsadź okoliczne budynki, gdy zbierzesz nieco finansów buduj APC i pakuj w nich granadierów.
Jako poboczne zadanie możesz uratować kilku snajperów, którzy są porozsiewani po przedmieściach, oczywiście nie są sami - wokół nich są przejęte przez siły Nod budynki, ale APC wyposażony w granadiera bez problemu się z nimi upora. Dodatkowo w lewym dolnym rogu mapy możesz przejąć Rafinerię, będzie ona co jakiś czas atakowana przez kilka oddziałów piechoty i pojazdów. Mimo wszystko warto mieć większy dostęp do zasobów Tiberium. Kolejnym celem do wykonania mogą być lotniska, są bronione nieco lepiej - kilka pojazdów oraz piechota. Dzięki kilku samolotom będziesz wstanie zniszczyć najpierw działa obronne Nod, a następnie podstawowe budynki produkcyjne.
Szturm najlepiej przypuścić z trzech stron:
- Orca niech zniszczą elektrownie by pozbawić działka prądu
- Granadierzy od wschodu
- Jednostki pancerne od zachodu
Misja wcale nie jest taka trudna, tylko potrzeba na nią czasu.