Legenda do mapy:
Fioletowe pola - jednostki obcych
Fioletowe kwadraty - baza obcych
Szare kwadraty - tunele, doskonałe do przeprowadzenia inwazji
Jasno niebieskie pola - Blue Tiberium
Jasno niebieskie kropki - Tiberium Spike
Jeżeli myślałeś, że to co do tej pory przeżyłeś było trudne... to pomyśl raz jeszcze ;)
Berne to miasto, które już nie istnieje, w zamian za to na gruzach istnieje potężna forteca sił obcych. Od razu jak tylko MCV się rozłoży buduj obronę. Misję możesz przejść na trzy sposoby, które opisuję poniżej:
1. Totalna defensywa
Buduj jedynie działka obronne, nieco pojazdów przeciwlotniczych oraz powiększaj tak bazę by powstało jak najwięcej lotnisk, buduj ile wlezie Firehawków. Buduj kilka Harvesterów i co jakiś czas wysyłaj nieco dalej od bazy cokolwiek co może radzić sobie z pojazdami latającymi - obcy na pewno nie raz będą takie wysyłać. Co jakiś czas stawiaj działka przeciwlotnicze. Możesz też w razie posiadania sporej armii zniszczyć małe zaplecze finansowe obcych po prawej i lewej stronie mapy. Gdy zbudujesz około 20 Firehawków zaznacz je wszystkie i poślij na śmierć - w cel, który masz zniszczyć. Gdy będą go już miały w zasięgu strzału każ im odpalić rakiety.
20 Firehawków powinno wystarczyć...
2. Inwazja
Z początku stosuj metodę z totalnej defensywy - staraj się obronić. Gdy będziesz wstanie odpierać ataki obcych bez dużych strat zacznij inwestować w technologię i zacznij budować mamuty. Są one głównym trzonem Twojej inwazji - radzą sobie z pojazdami latającymi oraz z budynkami. Staraj się je grupować - jedna armia z przodu, druga z prawej i trzecia z lewej, tak by móc odeprzeć każdy atak lotniczy wroga. Gdy każda z armii będzie liczyć około 20 mamutów (sic!) połącz je w 2 grupy (trzecią podziel). Możesz wykorzystać tunel zaznaczony na mapie - dzięki temu ominiesz jedną mniejszą bazę obcych. Prawą grupę przeprowadź pod murem głównej bazy, a następnie wszystkie jednostki rzuć do ataku (mamuty, zostaw sobie trochę w bazie).
3. Przejmowanie
Jest to najtrudniejsza opcja lecz jednak ma swoje dobre strony. Zniszczony Annihilator Tripod zostawia po sobie wrak, staraj się wygonić z bazy wroga kilka takich mając zawsze pod ręką APC z inżynierem (najlepiej kilka). Mogą oni przejąć zniszczone Annihilatory, dzięki czemu będą walczyć dla Ciebie i będziesz wstanie nimi sterować. Zbierz ich ile tylko będziesz wstanie, dalsze instrukcje jak w punkcie drugim.
Największe problemy:
- Co chwilę do Twojej bazy będą przylatywać statki obcych, nie dość, że mają duży zasięg rażenia to jeszcze mogą posiadać tarcze ochronne.
- Po jakimś czasie obcym się znudzi zabawa z Tobą i wyślą na Ciebie swój główny statek, który jest wybitnie groźny. Jego powolne ruchy mogą być dla niego jednak zgubą, zniszcz go jak tylko pojawi się na mapie.
- Baza przeciwnika jest najprawdopodobniej niezależna finansowo od dwóch mniejszych baz, więc nawet jeśli je zniszczysz on będzie wstanie produkować pokaźną armię