Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Informacje

Informacje

Data opublikowania: 18.02.2007, 21:57
Gra Dawn of War jest strategią, której akcja umieszczona jest w świecie Warhammera 40,000, figurkowej gry cieszącej się na świecie ogromną popularnością. Pierwszą rzeczą o której warto wspomnieć, jest zrezygnowanie przez twórców gry z systemu surowców. Niemal każda gra strategiczna sprowadza się do zbierania drewna/złota/żelaza/itp. by potem szkolić za nie wojsko, rozbudować bazy, wynajdywać nowe technologie. Panowie z Relica poszli zupełnie inną drogą. W grze Dawn of War surowce zostały zastąpione dwoma zamiennikami. Rekwizycją oraz Energią. Posiadając odpowiednią liczbę rekwizycji możemy sprowadzić z orbity nowych żołnierzy, uzupełniać straty oraz zrzucać nowe budynki. Energia natomiast pochodzi z generatorów, które możemy stawiać posiadając rekwizycję. A skąd bierzemy tę tajemniczą rekwizycję? Pochodzi ona z punktów strategicznych rozmieszczonych na mapie. Kontrolując taki punkt, zapewniamy sobie stały dopływ rekwizycji, który możemy zwiększyć budując na punktach strategicznych punkty nasłuchowe. Cały urok gry polega na niemalże nieustannej walce o kontrolę nad punktami strategicznymi, więc główny nacisk w grze jest kładziony na walkę, a nie na rozbudowę bazy (chociaż to również jest ważne). Kolejną innowacją jest to, że nie kontrolujemy pojedynczych jednostek, a całe oddziały piechoty. Wyjątkiem są pojazdy, które jako jednostki większe i silniejsze, kontrolowane są pojedynczo. Kampania podstawowej wersji gry opowiada o losach Kapitana Gabriela Angelosa, z 3 Kompanii Krawawych Kruków, jednego z zakonów Kosmicznych Marines. Zostają oni wysłani na planetę Tartarus, aby pomóc lokalnym siłą Gwardii Imperialnej w odparciu ataku Orków. Lecz kiedy na planecie odkrywa się obecność sił Chaosu, odwiecznych wrogów Imperium, sytuacja staje się ciekawsza. W kampanii mamy możliwość kontroli tylko i wyłącznie Kosmicznych Marines, jednak to nie o to w tej grze głównie chodzi. Gra pokazuje swoje możliwości dopiero w trakcie walk w sieci. Mając do dyspozycji cztery, zbalansowane rasy, każdy może odnaleźć swój styl walki. W sieci możemy kontrolować Kosmicznych Marines, genetycznie zmodyfikowanych żołnierzy Imperium. Stawiają oni na uniwersalność oraz siłę ognia. Kosmiczni Marines Chaosu natomiast, to Marines którzy zdradzili Imperatora w trakcie Herezji Horusa i teraz stali się największymi wrogami ludzkości. W skład ich armii wchodzą zarówno zdradzieccy Marines, jak i hordy demonów, które można w każdej chwili przyzwać na pole bitwy. Następni są Eldarowie. Starożytna rasa obcych, których charakteryzują się wąską specjalizacją, oraz ogromną mobilnością. Te dwie cechy czynią ich zabójczymi w rękach odpowiedniego gracza. Czwarta rasa to Orkowie. Rasa prymitywnych obcych, którzy nadrabiają brak nowoczesnych technologii ilością. Gdy Orkowie utworzą WAAAGH!!! strasznie ciężko jest zatrzymać ich zieloną falę.

Gra Dawn of War oferuje kampanię doskonale wprowadzającą do gry oraz oferującą dość ciekawą fabułę. Jednak gra pokazuje swój prawdziwy potencjał w sieci. Dzięki ogromnej grywalności oraz pięknej grafice otrzymała tytuł Najlepszej Gry Strategicznej 2004 roku oraz stała się oficjalną grą turniejowa World Cyber Games.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.