W rozwinięciu możecie przeczytać wywiad z jednym z twórców nowej gry przeglądarkowej LineCladis. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
Jak to się stało, że powstała idea LineCladis?
Sam pomysł stworzenia takowego projektu sięga ok. 4 lata wstecz, kiedy to na topie były tak zwane Vallherówki. Thindil włożył wiele pracy w oddanie silnika Vallheru, na podstawie którego powstawały jak grzyby po deszczu coraz to nowe gry, my ciągle jednak chcięliśmy stworzyć coś nowego, innowacyjnego. Początkowo tak jak już opisałem na naszej stronie informacyjnej był pomysł stworzenia nowego – niespotykanego dotychczas systemu dla prowadzenia sesji RPG przez stronę – wiecie taka alternatywa dla sesji przez skype czy też wtedy praktykowanych GG.
Muszę przyznać, że natchnieniem stały się karczmy w silniku Thindila, w których to gracze odgrywali swoje postaci i rozmawiali, walczyli pisząc swoje kwestie niczym aktorzy wypowiadają i odgrywają swoje role.
Tak też się stało, jakiś czas później zaczęliśmy pierwsze rozmowy odnośnie projektu – nie mięliśmy wtedy jeszcze ani nazwy ani dokładnych danych jak by to miało wyglądać. Od tamtego czasu pomysły zaczęły ewoluować, zaczęliśmy dodawać nowe elementy jak „portal społecznościowy” dla graczy, jednakże pomysł ten przerodził się później w coś co możemy nazwać „światem gry” a później to już potoczyło się z górki. Od roku tworzymy silnik, który jest tak wielką machiną, że możemy na nim postawić praktycznie prawie wszystko o czym tylko zamarzymy. Miejmy nadzieję jak najszybciej oddamy go w wasze ręce abyście sami go przetestowali :)
A skąd pomysł na nazwę projektu gry „LineCladis”?
Odnośnie nazwy gry to wygląda tak, ze jest ona związana z samym wątkiem fabularnym gry. Co do podpowiedzi mogę nakreślić tłumaczenie tej nazwy. Otóż jak widać nazwa składa się z dwóch członów, pierwszym z nich jest Line – słowo zapożyczone z angielskiego oznacza linię, drugi człon zaś nawiązuje do łacińskiej nazwy kataklizmu czyli Cladis.
A jaką zaoferujecie nam fabułę? Co z klimatem? Jak to ma wyglądać?
Co do samej fabuły to nie będę jej zdradzał do czasu... watki fabularne będą pojawiać się cyklicznie na naszym forum, sami wiecie, nie chcemy oddawać całego „smaka” fabuły od razu. Co do samego klimatu gry, to zastanawialiśmy się długo jak to ma wyglądać i w jakiej konwencji będziemy chcieli utrzymywać życie świata, otóż postanowiliśmy iż będzie to świat średniowiecza z tym że różnicą będzie charakterystyczne nieprzyjemne podchodzenie do elementów w grze tzn. ciężki klimat, ciężko o przeżycie, podłość, intrygi i nienawiść – wieczna wojna, w której każdy gracz będzie mógł odznaczyć się w jaki sposób tylko chce prowadząc swoją postać.
Ogólnie klimat gry możemy przyrównać do Warhammer'owego świata (kto grał/czytał ten na pewno wie o co chodzi). Ciężkie czasy plus historyczne nazewnictwo (po części także i staropolski język) i przedmioty oraz magia, czarna i mroczna jako nauki tajemne, bez świetlistych kul i potężnych kul ognia potrafiących w chwil parę spopielić wroga.
Jakie są plany związane z projektem?
Początkowo na pewno wydanie grywalnej wersji. Co dalej zapytacie? Otóż ciągłe rozwijanie silnika i dodawanie coraz to nowych elementów oraz modyfikowanie już istniejacych.
Co do samej przyszłości projektu to nie chcemy zbytnio wybiegać w przyszłość tzn. mamy plany lecz na razie zbyt wcześnie by zdradzać więcej szczegółów tyczących się Linecladis.
Co zaoferuje nam LineCladis?
Jak już napisałem wcześniej, nasz projekt zaoferuje wspaniały klimat sam w sobie, co do rzeczy które chcemy oddać do dyspozycji graczy znajdują się między innymi: bezklasowy system postaci i multum drzew umiejętności, dzięki temu dajemy bardzo dużą możliwość budowy postaci. To jak gracz zbuduje swoją postać zależy tylko od niego, tzn. na pierwszym poziomie gracz może wybrać drzewko np. „broń dwuręczna” lecz na 2gim poziomie będzie mógł już bez problemu porzejść do innego drzewka np. drzewa „obrony” dzięki czemu gracz może stworzyć postać twardą i dobrze władającą bronią.
Dodatkowo oddamy do dyspozycji gracza bardzo wielkie możliwości wykazania się na arenach (system mechaniczny został tak stworzony że przykładowa walka 1vs1 jest naprawdę strategiczną walką i nie polega na klikaniu w atakuj i broń) w wersji 1v1, 2v2 oraz 3v3, oprócz tego walki gracze vs potwory np. w jaskiniach które też swoją drogą są innowacyjnym rozwiazaniem.
Co do fabularnych możliwości to np. bardzo rozbudowany system sesji i pokojów sesyjnych, systemy osiągnięć (tzw. achevementów), badzo rozbudowany system gildyjny, sklepów, budynków mieszkalnych, kaczm, wiadomości i wiele innych, które oczywiście gracz odkryje sam po zalogowaniu :)
Wartym dodania jest także to, że specjalnie do gry powstają rysowane cyfrowo grafiki broni oraz wszelakich przedmiotów i rysunków co czyni nas także w jakiś sposób „oryginalnymi” :).
Czy podczas tworzenia LineCladis mieliście „chwile słabości” i myśleliście o zrezygnowaniu z projektu?
Owszem zdarzały się takie chwile i to swojego czasu nawet często, kiedy człowiek pracuje godziny, całe dnie, tygodnie, jednak ciągle coś nie działa tak jak powinno. Często także zawodzili ludzie, których przy projekcie już trochę się przewinęło, czasami zwyczajny brak wiary w siebie, ale mogę bez żadnego kłaqmstwa powiedzieć, że w takim wypadku najważniejsi są ludzie którzy mogą utrzymać Cię na duchu. Tak jest w naszej ekipie, kiedy traciłem wiarę po prostu przyjaciel chwycił mnie, trzasnął w łeb i powiedział „ocknij się, dużo przed nami ale popatrz jak wiele już za nami! Nie możemy się poddać, nie na takim poziomie jaki mamy, możemy osiągnąć wiele” i tak też to wygląda, możemy osiągnąć wiele ale nie zapominajmy że w projekcie najbardziej liczy się dobra zabawa oraz wspomaganie, ponieważ w pojedynkę nigdy nie będziemy w stanie osiągnąć tylu rzeczy, bo jak to się mówi: co dwie głowy to nie jedna! :D
Na jakim etapie są obecnie prace nad grą?
Obecnie jesteśmy na etapie dokańczania najważniejszych modułów. Walka, sklepy, profile, czaty, pokoje sesyjne... mamy już pełen silnik – podstawkę. Teraz dokańczamy moduły i już w niedługim czasie rozpoczniemy testy prealfa, gdzie najważniejsi będą testerzy - których niedługo będziemy potrzebowali (informacje na forum www.forum.linecladis.pl)
Ogólnie mamy już skończonych 70% tego co sobie postawiliśmy w planach a same prace idą dość szybko co dodaje nam skrzydeł że projekt niedługo ujrzy światło dzienne :)
DivinityEye Studio to nazwa waszej grupy, dlaczego akurat tak się nazwaliście?
Ha.. największy problem był właśnie z nazwą naszego zespołu, musieliśmy się jakoś nazwać, chcieliśmy mieć jakąś markę, ponieważ planujemy stworzyć inne projekty, oczywiście jeśli czas nam na to pozwoli :D. Sama nazwa Divinity Eye Studio nawiązuje do tego co robimy, tworząc swojego rodzaju świat, kreując jego historie oraz kosmografię jesteśmy swego rodzaju „bogami”, Eye zaś wzięło się z tego, że jako admini i twórcy gry i tego świata musimy mieć zawsze wszystko na oku, ot cała historia :P
Czy chcesz coś dodać na koniec?
Tak. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomagali przy projekcie, tym którzy tworzyli z nami od początku oraz Ci którzy doszli do nas. W szczególności chciałbym podziękować Niefartowi i Cervinie dzięki którym ten projekt nabrał fabularnych skrzydeł – także oni zaproponowali nazwę projektu – co za tym idzie silnika.
W każdym bądź razie do zobaczenia w grze oraz na stronach projektu www.linecladis.pl oraz na naszym forum www.forum.linecladis.pl
Wywiad przeprowadzony z jednym z twórców Kamilem Cendrowskim.