Chiny limitują nastolatkom czas spędzony w grach online
Data opublikowania: 18.07.2007, 19:33 Tagi:
Rząd chiński wszczął kampanię mającą na celu zachęcić młodzież do innych rozrywek niż granie w gry online (głównie MMO). Od poniedziałku producenci gier będą musieli zamieścić w swoich grach limity godzin, po 3 godzinach w grze pojawi się informacja o tym aby przestał grać, a także zostaną zaproponowane ćwiczenia fizyczne. Jeśli gracz nie odejdzie od gry straci połowę punktów zdobytych w całej rozgrywce, po 5 godzinach nieustannej gry straci wszystkie punkty.
10% Chińczyków (30 mln ludzi) to gracze niepełnoletni gracze, czy taka regulacja znacząco odbije się na zarobkach producentów gier, czas pokaże. Blizzard już teraz zarzeka się że 3,5 mln chińczyków grających w World of Warcraft to głównie ludzie dorośli.
W sumie to dobry pomysł, że będzie już tych zgonów ;) Ale jednak większość graczy to ludzie dorosli wiec to nikomu nie będzie przeszkadzac. Po za tym 3 godziny to nie tak krotko :P
Słyszałem, że już są karnety w kawiarenkach internetowych dla nieletnich. Takie cudo pozwala im grac jak dorosłym. Czyli całe ograniczenia nabiją tyko kasę niektórym ludziom. Nic więcej.