Dzisiaj pojawiło się wiele informacji dotyczących najnowszej gry z serii Elder Scrolls, tym razem gry MMoRPG. Elder Scrolls Online ma połączyć to co najlepsze w serii, czyli ogromny, otwarty świat, z typowymi grami MMo. W grze przeniesiemy się na tysiąc lat przed wydarzeniami ze Skyrim, do czasów kiedy daedryczny książe Molag bal pragnął wciągnąć Tamriel do swojego świata. Prace nad grą trwają już od 2007 roku, pracuje nad nią obecnie 250-osobowy zespół. Jednym z twórców jest Matt Firor, który wcześniej pracował przy Dark Age of Camelot. Oczywiście w zespole nie brakuje Todda Howarda. Gra ma ukazać się w przyszłym roku, obecnie planowane są wydania na komputery PC i Mac.
Co wiadomo?
- Gra będzie w pełni udźwiękowiona, wszystkie kwestie będą wypowiadane przez autorów.
- Rozgrywka będzie toczona w perspektywie trzecioosobowej.
- Elder Scrolls Online działa na silniku Hero Engine (ten sam co w Star Wars: The Old Republic). Gra wyglądem ma jednak przypominać produkcje takie jak Everquest 2, czy RIFT.
-
Pojawią się trzy frakcje:
- Ebonheart Pact: Nordowie, Dunmerzy i Argonianie
- Aldmeri Dominion: Altmerzy, Bosmerzy, Khajit
- Daggerfall Covenant: Bretoni, Redgardzi, Orkowie
- Frakcje będą konkurować między sobą, jednak ich głównym wrogiem będzie Imperium. Rządzone przez króla który ma ambicje przejąć władzę nad całym kontyntem z pomocą Molag Bala.
- Każda z frakcji będzie posiadała własne zadania.
- A także trzy gildie: Złodziei, Mroczne Bractwo i Wojowników.
- AI przeciwników ma być wysoko rozwinięte. Będą współpracować ze sobą i reagować na działanie gracza/graczy.
- Walka nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym. Twórcy tłumaczą to lagami. Opierać się ma wskaźniku wytrzymałości i umiejętnym jego zużywaniu.
- Nie będzie wampiryzmu, ani likantropii.
- Będzie istnieć alchemia, zaklinanie i tworzenie przedmiotów (prawdopodobnie w stylu kowalstwa znanego ze Skyrim).
- Świat gry ma być znacząco większy niż ten ze Skyrim. Pojawi się większość z krain Tamriel, jednak niektóre nie będą dostępne od razu. Twórcy chcą je udostępniać w dodatkach.
- Pojawią się mounty, niestety nie latające.
- Będzie istnieć forma szybkiej podróży poprzez kamienie rozsiane po lokacjach.
- Twórcy sprytnie wplątują bohatera w opowiedzianą historię. Molag Bal kradnie mu duszę, którą to gracz musi odzyskać. Przy okazji twórcy tłumaczą w ten sposób odradzanie się bohatera.
- Osiągnięcie maksymalnego poziomu ma zająć około 120 godzin.
- Zadania nie będą wyglądać jak w typowych grach MMoRPG, tzn. nie będą one zlecane przez NPC. Gracz będzie się raczej dowiadywał o nich od NPC.