Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Porzucona

Porzucona

Data opublikowania: 03.11.2006, 16:27
Porzucona


Pomysł powstał na podstawie filmu „Porzucona”. Scenariusz nie pokrywa się w całości z filmem, ponieważ musiały zostać uwzględnione realia systemu. Wszystkie informacje są przeznaczone dla Strażnika, tylko te które będą zaznaczone kursywą mogą uzyskać badacze, lecz nie muszą.


Historia
Akcja rozpoczyna się jesienią w 1920 roku. Pewien bogaty student z bogatej rodzinny znikł dwa lata temu. ów chłopak, Tom Gerford, pozostawił na swoim koncie pokaźną sumę w banku. Od dwóch lat nie korzystał z konta bankowego. Tom nie posiada żadnej żyjącej rodzinny. Bank zaczyna martwić się o swojego klienta, i zawiadamia policje. Policja po krótkim śledztwie nie może do niczego dojść i zawiesza sprawę.
I w tym momencie do akcji w wkraczają gracze…

Rozpoczęcie przygody
Oto kilka pomysłów jak można rozpocząć tą przygodę nawiązując do powyższej historii, oczywiście można stworzyć własny pomysł.

Detektyw zajmujący się sprawą jest przyjacielem jednego z postaci (lub nawet wszystkich postaci) i prosi graczy i rozwiązanie zagadki zniknięcia Tom’a.

Jeden z graczy jest detektywem i to jemu zostaje powierzone, rozwiązanie zagadki. (oczywiście wciąga w nią swoich przyjaciół).

Gracze dowiadują się o dziwnym zniknięciu i próbują na własna rękę rozwikłać sprawę.

Jakaś z postaci może mieć osobę znajomą w banku, która opowie mu o zniknięciu jednego z klientów.

Miejsce Akcji
Miejsce akcji rozgrywania przygody jest praktycznie dowolne i w zależności od Strażnika Tajemnic lub okoliczności wynikających z gry może zostać zmienione.
Akcja powinna rozgrywać się w mieście.
Po drugie w mieście lub jego bliskich okolicach stary opuszczony duży dom. Przynajmniej dwu piętrowy i z rozległą siecią piwnic.
Ja proponuje rozegrać przygodę w miejscowości Lanton w stanie Indiana. Miejscowość nie za duża, ani nie za mała do tego ładna nazwa.

Informacje
Tom nie miał żyjącej rodzinny, więc gracze nie mogą pójść tym tropem.
Gracze mogą się dowiedzieć od policji (detektywa prowadzącego śledztwo), że: (testy umiejętności mile widziane)
- Tom udzielał się społecznie, założył teatr w Lanton. Po jego zniknięciu teatr spłonął, teraz jest opustoszały. (opuszczony dom).
- Na obrzeżach miasta Tom posiadał malutką posiadłość, na której miał swój dom. Dom znajduje się 30 minut drogi na południowy-wschód od miasta.
- Chłopak nie był wzorowym studentem, poświęcał im niewiele czasu, więc powtarzał nawet po kilka razy rok. (Był zdolny, lecz nie interesowały go studia)
- Przed swoim zniknięciem, zarezerwował bilet do Nowego Yorku, lecz nie odebrał go.
- Jego ostatnią dziewczyną była Kate Ashton, była studentka ekonomi (poda nazwę). (jeśli uda się test umiejętności perswazja i wiarygodności) Gracze otrzymują następujące wiadomości dodatkowe:
- Dziewczyna obecnie skończyła studia i szuka pracy. Otrzymują adres dziewczyny.

Gracze mogą poszukać cos o nim w miejskiej bibliotece:
- Był organizatorem wielu występów teatralnych.
- Zniknął kilka dni po przedstawieniu, które okazało się wielkim sukcesem.
- Znany był w mieście z datków charytatywnych.
Dalej gracze mogą próbować skontaktować się z jego uczelnią. W ten sposób nie dowiedzą się czego prócz, tego że przez brak kontaktu ze studentem, został wydalony z uczelni.
Mogą odwiedzić jego dom. Dom jest kilku pokojowy, widać że od wielu miesięcy nikt tu nie był. W domu można znaleźć kilka zdjęć na których jest ze swoją dziewczyną (Kate). Koło drzwi leży nieodebrana poczta, w śród nich prawie wszystkie to rachunki, prócz jednego. Listu od jego dziewczyny, tylko z koperty da się adres, odbiorcę i nadawcę. Zawartość listu wydaje się rozmyta przez wodę. (w posiadłości nie ma żadnych kosztowności :) , chyba że gracze uważniej zaczną przyglądać się domowej biblioteczce w której znajduje się kilka rzadkich dzieł oraz rękopisów).
Gracze mogą skontaktować się z uczelnią Kate, po drobnych namowach zdadzą jej adres. A jeśli uda się test perswazji dowiedzą się, że dziewczyna w czasie studiów chodziła do psychologa.
Gracze zapewne odwiedza dziewczynę. Jeśli zaczęli właśnie od tego to dziewczyna, nic nie wie i nic nie chce powiedzieć, nie wie co się stało z Tom’em. Jeśli byli już w posiadłości, a nie mają przy sobie listu nic im to nie da, dziewczyna nic nie będzie pamiętała. Jeśli gracze się nie poddali, to jeśli odwiedzą drugi raz Kate, zacznie im opowiadać historię (nie muszą mieć w tedy listu). (Gdy gracze mają list mówi historię za pierwszym razem.)

Historia Kate
Poznali się w teatrze, on był reżyserem i sponsorem, a ona aktorką. Polubili się szybko. Od razu stali się parą, przyjaciele im gratulowali, bo widzieli w nich udaną parę. (Test wiarygodności udany, to: Powie graczom, ze to właśnie z nim straciła dziewictwo). Jednak, z biegiem czasu wszystko zaczęło się psuć jakby bez powodu. Tom chciał gdzieś wyjechać, ona nie wiedziała ani po co ani dokąd, nie chciał jej zabrać ze sobą i pewnego razu Tom zniknął.

Nic więcej dziewczyna nie wie. Gracze powinni zostawić jej swój adres, aby jak sobie coś przypomni powiadomiła ich. Jeśli tego nie zrobię, po prostu kiedyś „przypadkiem” spotkają ją na ulicy :).
Przy kolejnym spotkaniu, dziewczyna powie im że Tom, zostawił jej pocztówkę pod drzwiami. Na podstawce pisze, że chce się z nią spotkać tam gdzie zwykle o godzinie 20 następnego dnia. Dziewczyna tłumaczy, ze miejscem ma być opuszczony teatr. Jeśli chcą mogą dostać, pocztówkę. Jeżeli mają z czymś porównać widać, że to ten sam styl pisma. Jeśli okażą się spostrzegawczy i zaczną dokładnie przyglądać się pocztówce, zobaczą, ze zostało ona zapisana bardzo dawno temu, co najmniej rok temu.
Dziewczyna prosi graczy, aby spotkali się przed jej domem jutro o 19 i razem poszli na spotkanie z Tom’em.
Kiedy gracze pojawię się na spotkaniu, dziewczyna powie, że właśnie był tu Tom, był wściekły na nią i zaczął ją dusić, lecz usłyszał kroki i uciekł w kierunku opuszczonego domu. Dziewczyna wygląda na przerażona i roztrzęsioną. (nieważne której godzinie zjawią się na spotkanie i tak się spóźnią i nie zobaczą Tom’a).
Gracze z dziewczyną idą do teatru. (powinni mieć jakieś oświetlenie ze sobą, ponieważ jest już ciemno. Jeśli nie mają tak owego, wystarczy że mają zapałki i z połamanych desek i szmat zrobią pochodnie.) Gracze przeszukują teatr, jeśli będą w grupie, to w pewnym momencie dziewczyna widzi jak jakiś cień schodził do piwnicy. Jeśli są w rozsypce powinni kierować się do dziewczyny, całą grupą powinni wejść do piwnicy. A tam zaczyna rozgrywać się kulminacyjna scena.
Na dole także nikogo nie widać, ale dziewczyna po pewnej chwili zaczyna krzyczeć, a potem wrzeszczy słowa: „Czemu mi to robisz Tom?!”…”Chce jechać z tobą!”…”Nie zostawiaj mnie!”. A pomieszczeniu nikogo niema, znajdują się w piwnicy o jednym wejściu, o wymiarach około 10 na 6 metrów. Przez środek piwnicy przechodzi jakby rów, w którym jest woda. Gracze gdy spojrzą w dół zobaczą coś na dnie. Kiedy ukucną aby się przyjrzeć, dziewczyna chwycie jaki odłamek muru (wszędzie leżą, jakiś połamane deski, kamienie, cegły, itd. W końcu jest to już ruina.). Uderza w tył głowy jedną z postaci – wpada do wody. Jeśli ktoś nie wskoczy od razu, aby ja ratować (nieważne żadne testy pływania) to postać umrze, jeśli ktoś spróbuje ma 100% na sukces, jeśli zrobi to później, nie ma szansy na uratowanie żywej postaci. Inne postacie, od razu odskakują od napastniczki (odruchowo). Dziewczyna pobiega do następnej postaci i próbują uderzyć ją kamieniem, jest jakby w transie, cały czas wrzeszczy coś do Tom’a.
Gracze mogą spróbować ją ogłuszyć, a następnie związać. Dzięki czemu opanują sytuacje. Mogą zabić dziewczynę lub dziewczyna pozabija ich.

Zakończenie
Jeśli dziewczyna ich zabije, będą leżeć w opuszczonym teatrze nikt ich nie znajdzie, przygoda się zakończy.
Jeśli zabiją dziewczynę i wyciągną obiekt z wody, okaże się że tym obiektem jest martwy Tom. Gracze mogą ich zostawić – koniec przygody. Lub zaniosą na policję oba ciała, policja po konsultacji z jej byłym psychologiem (gracze nie mieli dojścia do tego psychologa, ani żadnego kontaktu z nim wcześniej), uzna graczy że rozwiązali zagadkę. Pogratuluje, lecz skarze ich na 10 tys. Dolarów grzywny lub 5 lat w więzieniu za popełnienie morderstwa (uwzględni już w tym pomoc w rozwiązaniu śledztwa).
Jeśli gracze, zaprowadzą dziewczynę i zaniosą ciało na policję. Opowiedzą historie, a dziewczyna po rozmowie z psychologiem policyjnym, wybełkocze mu kilka zdań na temat tego co się stało. Policja pogratuluje graczom, dostaną klucze do miasta oraz staną się honorowymi obywatelami miasta. Tom nie miał rodziny , więc od banku otrzymają cześć jego majątku (reszta pójdzie na odbudowę teatru) – czyli włącznie 25tys dolarów dla wszystkich.
Gracze mogą porozmawiać psychologiem policyjnym, na temat choroby psychicznej dziewczyny. Psycholog powie im, że cierpi ona na zaburzenia osobowość oraz miewa urojenia, na razie nie może powiedzieć nic więcej o jej stanie psychiczny, musi czekać na kontakt z jej byłym psychologiem. Jednak to wystarczy, każdy gracz, który był przy rozmowie dostaje +5% do psychologii. A postać, która postanowiła się spytać dostaje +1punkt Inteligencji na stałe (oraz +5% do psychologii).

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.