Data opublikowania: 24.05.2006, 17:14 Tagi:
Guild Wars: Factions, drugi rozdział oryginalnej gry sieciowej firm ArenaNet i NCsoft, od premiery pozostaje na szczytach list najchętniej kupowanych PeCetowych tytułów w Stanach Zjednoczonych i Europie. Sukces ten, podobnie jak w przypadku pierwszego GW, stał się możliwy m.in. dzięki zupełnie nowemu podejściu twórców do tematyki MMO. Według raportu Chart-Track, Factions pozostaje w Wielkiej Brytanii najchętniej kupowaną grą na PC non-stop od trzech tygodni, czyli dokładnie od swojego rynkowego debiutu 28 kwietnia. Z bardzo podobnym zainteresowaniem najnowsza produkcja ArenaNet spotkała się też w innych krajach Europy i Stanach Zjednoczonych. Według prezesa europejskiego oddziału NCsoftu, zawdzięcza ona ten sukces m.in. zastosowanemu przez wydawcę modelowi finansowemu, zdejmującemu z graczy konieczność uiszczania opłat abonamentowych za zabawę online. Z pewnością brak opłat rzeczywiście wpłynął na sukces Guild Wars: Factions, ale trzeba by być bardzo złośliwym, aby twierdzić, że gra cieszy się popularnością tylko ze względu na to. Choćby dlatego, że przecież dużej sprzedaży towarzyszą entuzjastyczne recenzje branżowej prasy i uznanych serwisów. Nie da się ukryć - oryginalne i świeże podejście do tematu rozgrywek sieciowych zapewniło już programistom z ArenaNet poczesne miejsce na rynku elektronicznej rozrywki.