Data opublikowania: 15.06.2005, 12:30 Tagi:
Na stronie CD-Projektu ukazał się news następującej treści:
Serwis RPGDot opublikował artykuł, będący w dużej mierze zapisem rozmowy, przeprowadzonej na targach E3 ze Stefanem Bergerem z firmy JoWood. Dotyczyła ona jednej z najbardziej aktualnie oczekiwanych gier RPG - trzeciej części Gothica.
Na wstępie artykułu dowiedzieć się można, że premiera Gothica III planowana jest na początek 2006 roku. O tym, że korzysta on z zupełnie nowego silnika graficznego chyba nawet nie trzeba wspominać - aż nazbyt dobrze widać to na pierwszych obrazach z gry. Ale nie tylko to odróżniać będzie nową odsłonę serii od poprzedniczek. Pojawi się na przykład - co było już wspominane - możliwość walczenia dwoma broniami na raz. Wystarczy naciśnięcie jednego klawisza, a bohater walczący jednym mieczem chwyci dodatkowy oręż w drugą dłoń.
Świat przedstawiony w nowym Gothicu ma być bardzo szczegółowy. Przyczyni się do tego zarówno technologia SpeedTree, odpowiadająca za niezwykle realistycznie wyglądające drzewa, jak i np. zwiększenie ilości poligonów przypadających na modele postaci. W drugiej części serii ich liczba wynosiła 1200. Gothic III ma być aż 10 razy lepszy z 12000 poligonów na postać. Również wielkość świata ulegnie powiększeniu - graczom przyjdzie zwiedzić obszar trzykrotnie większy od znanego z poprzedniej części. Zaś różnego rodzaju osad ma być aż dwadzieścia, w porównaniu z trzema znanymi z Gothica II i dodatku. Cała gra będzie naprawdę duża, mimo to twórcy starają się zmieścić na jednej płycie DVD.
Kolejną rzeczą, która doczeka się usprawnienia, będzie sterowanie. Ten element krytykowany był zarówno w pierwszej jak i drugiej części gry. Trzecia przynieść ma w końcu znaczne uproszczenie. Aby zadać cios klikało się będzie lewym przyciskiem myszy, aby zablokować - prawym. Również system ekwipunku został zmieniony - cały dało się będzie obsługiwać myszą. Jeżeli jednak gracze woleli będą jednak skorzystać ze starego sterowania, to będą mogli skorzystać z takiej opcji.
W dalszej części Stefan wspomina, że zespół Piranha Bytes stara się słuchać opinii graczy i spełnić ich oczekiwania na tyle na ile jest to możliwe. Wielu chciałoby wprowadzenia do gry możliwości jazdy konnej. Aktualnie więc twórcy pracują nad tym elementem. Można się też spodziewać wprowadzenia w dalszym toku prac innych pożądanych przez większość nowości.
Na koniec artykułu Stefan wpada w zachwyt nad wolnością, jaką pozostawi graczom nowy Gothic i realizmem jego świata. Jednym z głównym celów twórców jest stworzenie środowiska, które wydaje się żyć własnym życiem. Dlatego sklepikarze po zapadnięciu zmroku nie pracują tylko śpią, dlatego też strażnik powie nam w nocy żeby nie hałasować. A jeżeli pójdziemy na farmę i kogoś tam zabijemy, następnym razem jego przyjaciel nie będzie chciał z nami rozmawiać.
Z całym tym żyjącym światem gracz ma możliwość interakcji, a jak ją wykorzysta zależy tylko od niego. Gra toczy się po wojnie, wygranej przez Orków, bohater będzie się mógł więc przyłączyć do nich lub dołączyć do ludzkich buntowników. Od tego jak postąpi zależeć będzie później wiele rzeczy. Jeżeli stanie po stronie zielonoskórych (czy może bardziej brązowoskórych), ludzie mogą zwyczajnie nie chcieć z nim rozmawiać.
?yjący własnym życiem świat i reagujące na posunięcia gracza postacie zawsze były mocną stroną serii Gothic. Jeżeli więc w trzeciej części zostanie to zrealizowane jeszcze lepiej, przy jednoczesnym zwiększeniu terenu do zwiedzenia, poprawieniu grafiki i wprowadzeniu nowych elementów, to chyba nie bardzo jest się o co martwić. Pozostaje tylko czekać. A pełen tekst opisanego artykułu znaleźć można pod tym adresem.
procek 2 ghz
1024 ramu
bardzo wydajna karta graficzna
GF 6600GT powinien wystarczyc
To oczywiscie zeby pograc na wysokich ustawieniach. Na nizszych gra pewnie bedzie chodzic na wiekszosci naszych komputerow :)