„Niewielu ludzi wie, jakie cudowności otwierają się przed nimi w historiach i wizjach z ich młodości, kiedy bowiem jesteśmy dziećmi, nasze myśli są jakby na wpół uformowane. Potem, jako dorośli – choć staramy sobie wszystko to przypomnieć – nie możemy, zatruwa nas bowiem trucizna życia, sprawiające, że stajemy się znudzeni, zblazowani i prozaiczni. Niektórzy z nas budzą się jednak nocami, pod wpływem dziwnych fantazji... prowadzących do świata cudów należących do nas zanim staliśmy się marzy i nieszczęśliwi.”
H. P. Lovercraft
Dodatek „Krainy Snów” do systemu Zew Cthulhu oferuje zupełni inne doznania niż podręcznik główny. Czy każdy z nas nie marzył chociaż raz, aby zanurzyć się w odmęcie własnych wizji i fantazji, tam gdzie czas biegnie inaczej, przestrzeń jest inna i gdzie nasze marzenia stają się prawdziwe - myślę że tak.
Krainy Snów jest w szczególności przeznaczony dla Strażników, którzy pragną przenieść graczy (chociaż na chwilę) do świata snów. Chociaż uważam, że gracze również mogą zapoznać się z treścią podręcznika (pomijając oczywiście przygody i aspekty typowo systemowe, które mogą popsuć zabawę graczom), gdyż osobiście nie widzę nic w tym złego, że gracz poznał krainy i stał się tak wielkim śniącym jak Randolph Carter – kwestia leży w woli Strażnika. Możliwości korzystania z KS są doprawdy nieograniczony, gracze już mogą posiadać jakaś wiedzę na ich temat lub też odkrywać je po kawałku. Również sposoby w jaki gracze dostaną się do KS może być różnoraki śniąc lub wchodząc do snu fizycznie! Wszystko to leży w kwestii strażnika.
Warto jeszcze uzasadnić nazwę dodatku „Krainy Snów”, jak nazwa sugeruje chodzi o kilka krain i tak też jest w istocie. Gracze chociaż najczęściej przenoszą się do ziemskich krain snów, to jednak mogą z nich podróżować do snów innych ras, co daje kolejne możliwości.
Zatem co daje nam dodatek: po pierwsze przybliża krainy snów, dodaje wskazówki jak prowadzić w nich przygody, a także w jaki sposób gracze mogą wejść do krany snów. Zawiera zredagowaną wersję opowiadania Lovecrafta „W poszukiwaniu Nieznanego Kadath”, w którym to Randolph Carter przemierza krainy snów, a z jego przygody dowiadujemy się w bardzo przyjemny sposób (przez opowiadanie) ogromnej ilości informacji na temat krain. Doskonale przygotowany Leksykon geograficzny Krain Snów, zawierający informacje na temat każdego interesującego miejsca wraz z mapkami. Dostarcza nam opisów najważniejszych postaci, istot oraz bogów Krain Snów. Pozwala stworzyć bohatera na podstawie krain uwzględniając specyficzne profesje, ekwipunek oraz umiejętności (takie jak np. „śnienie”, czy „senna wiedza”). Nie zabraknie także dwóch przygód rozgrywanych w Krainach Snów. Do tego dołączona jest karta postaci i mapka na oddzielnej kartce. Ogólnie rzecz biorąc jest wszystko co warto wiedzieć o Krainach Snów. Oczywiście warto posiadać podręcznik głównym do systemu Zew Cthulhu, gdyż niektóre istoty i bogowie znajdują się właśnie tam. Jednak Strażnik, który miał wcześniej do czynienia z ZC powinien, bez jakichkolwiek innych pomocy, prowadzić sesje w Krainach Snów.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad zakupem dodatku do Zew Cthulhu, to powiem krótko: "wybierz Krainy Snów". ów świat jest naprawdę niezwykły i fantastyczny, niesamowite miejsca i postacie urzekły mnie całkowicie. Świat który łączy ze sobą sielankowy sen, pełen pięknych miejsc, wraz z tchnieniem mrocznego koszmaru oraz wiele fantastycznych stron Sennego Dominium (nie ma słowa, które lepiej może opisać niektóre miejsca). Uważam, że sam pomysł stworzenia ów Krain był genialny do tego opisany w sposób przystępny spowodował, że zakochałem się w Krainach Snów. Absolutnie polecam każdemu, więc Strażniku nie wahaj się zabrać do światach gdzie na własnej skórze przekonają się co znaczy stwierdzenia „Potęga Wyobraźni!”.