Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
FAQ

FAQ

Data opublikowania: 19.05.2007, 11:03
Ostatnia edycja: 19.05.2007, 16:31

Czym jest StarCraft 2?

StarCraft II jest strategią czasu rzeczywistego, sequelem StarCrafta. Gra zawiera trzy kompletnie odmienne i zbalansowane rasy, Protossów, Terranów i Zergów, wszystkie kompletnie przebudowane w stosunku do poprzedniej części. Oprócz tego dodane zostanie masa nowych jednostek, a stare zdobędą nowe umiejętności specjalne.

Kiedy gra zagości na sklepowych półkach?

Obecnie jest za wcześnie żeby przypuszczać jakąkolwiek datę premiery. Jak ze wszystkimi grami Blizzarda premiera nastąpi dopiero wtedy gdy będziemy pewni że gra jest już skończona, a rozgrywka jest zabawna, zbalansowana i wytworna jak nigdy.

Czym będzie się wyróżniał StarCraft 2 od swojego poprzednika?

StarCraft II będzie chodził na nowym dynamicznym silniku 3D który będzie pozwalał na generowanie pięknych krajobrazów jak i ogromnych armii unikatowych jednostek.

Oprócz tego wprowadzamy także dużą liczbę całkowicie nowych jednostek do wszystkich trzech ras, także stare jednostki zyskają wiele nowych zdolności dzięki czemu gra nabędzie całkowicie nowego smaku.

W dodatku, Battle.net będzie wzbogacony o nowe możliwości rozgrywki online. Kampania singleplayer także będzie oferować wiele nowych unikatowych możliwości. Więcej detali zostanie opublikowanych w najbliższych miesiącach.

Czy gra będzie oferować zarówno tryb single jak i multiplayer?

Tak, StarCraft II będzie zawierać zarówno unikalną kampanię dla jednego gracza, jak i możliwość gry po Battle.necie. Więcej detali udostępnimy w najbliższym czasie.

Jak będzie wyglądać fabuła StarCrafta II? Czy pojawią się jakieś postacie z wcześniejszej części?

Jest nieco za wcześnie na dyskutowanie o fabule gry. Jeśli tylko dostaniemy możliwość podzielenia się informacjami na temat kampanii singleplayer to udostępnimy także informacje na temat fabuły.

Jak wiele kinowych cut-scenek będzie zawartych w grze?

Wiemy że gracze w StarCraft II będą oczekiwać zobaczenia Blizzardowej jakości cut-scenek w grze i w naszych planach jest zamieszczenie w niej wielu takowych, zaczynając choćby od intra. Jednak wszystko potwierdzi się dopiero kiedy zapadną końcowe decyzje.

Jak wiele ras będzie w StarCraft II?

W StarCraft II, gracze ujrzą z powrotem Protossów, Terranów i Zergów. Naszym celem jest zapewnienie jak największej indywidualności każdej z ras niż miało to miejsce w StarCrafcie, ciągle pracujemy także nad zbalansowaniem ras. Oprócz tego wprowadzimy także nowe jednostki, a wiele z tych znanych jeszcze z "jedynki" posiądzie nowe umiejętności specjalne. Z tymi wszystkimi udoskonaleniami jakie planujemy zarówno dla trybów single, jak i multiplayer, StarCraft II będzie oferować rozgrywkę nowej generacji.

Wymagania stawiane StarCraftowi II są na pewno duże, nie to presją w tworzeniu jednej z najlepszych gier w historii?

Zdajemy sobie sprawę że gracze wymagają dużo od naszej nowej gry, ale taka presja nie jest dla nas niczym nowym. Tworząc Warcrafta III również musieliśmy sprostać oczekiwaniom stawianym po Warcrafcie II, to samo było gdy tworzyliśmy Diablo II. Tworzenie StarCrafta lepszego i większego niż oryginał jest na pewno dużym wyzwaniem, ale nie raz spotykaliśmy i stawialiśmy czoło podobnym.

Czy gra zostanie wydana w wielu krajach? Czy będzie wydana w nich jednocześnie? W jakich językach zostanie zlokalizowana?

Naszym celem jest wydanie gry równocześnie na całym świecie w różnych językach. Więcej szczegółów ujawnimy dopiero bliżej premiery.

Czy planujecie wydać także dodatek do gry, jeśli tak to co by zawierał?

Obecnie koncentrujemy się głównie nad udoskonalaniem silnika StarCraft II. W związku z tym nie mamy zbyt wiele czasu aby zastanawiać się nad zawartością ewentualnego dodatku jeśli oczywiście zdecydujemy się taki stworzyć.

Czy będzie wydana konsolowa wersja StarCrafta II?

StarCraft II jest od początku pisany pod PCta, obecnie nie planujemy wydawać go na konsole.



Battle.net


Czy Battle.net będzie gruntownie przebudowany? I czy dojdą jakieś nowe funkcjonalności?

Będzie kilka ekscytujących zmian i nowych opcji na Battle.net'cie, które zapewnią, że Starcraft 2 będzie niezwykle konkurencyjną internetowa strategią czasu rzeczywistego. Póki co nie ujawniamy jednak żadnych szczegółów, możecie oczekiwać od nas odpowiedzi w przyszłości.

Czy po premierze StarCrafta II będzie możliwe granie po Battlenecie w pierwszą część?

Tak, będzie taka możliwość.

Czy będziemy mogli administrować klanem?

Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby mówić o konkretach związanych z battle.net'em, odpowiedzi na ten temat oczekujcie w przyszłości.

Jaki kroki podejmiecie,aby zapobiec oszustwom w rozgrywkach internetowych?

Nie chcemy ujawniać naszych sekretów przed ludźmi, którzy mogą probować oszukiwać na Battle.necie, więc nie zdradzimy wielu detali, ale jestesmy pewni, że system bezpieczeństwa będzie jednym z ważniejszych punktów podczas tworzenia i remontu Battle.netu. Podejmiemy wszelkie środki ostrożności, aby zapobiec oszukiwaniu w naszych grach internetowych. Nakładamy wysokie kary przeciw oszustom we wszystkich naszych grach internetowych, i nie będziemy dawać żadnej taryfy ulgowej dla graczy łamiących regulamin, tak jak robiliśmy do do tej pory.



Koszt, pegi, wersje beta/trial

Ile będzie kosztował StarCraft II i gdzie będzie można nabyć?

Ceny i dostępność gry będą ogłoszone bliżej daty premiery.

Jakie będą wymagania wiekowe StarCrafta II?

W USA powinno to być T, podobnie jak w reszcie świata. Pewne będzie to jednak dopiero bliżej premiery gry.

Czy będzie zamknięta lub otwarta beta? I co z wersjami demo/trial?

Decyzje dotyczące wypuszczenia wersji beta, trial czy demo podejmuje się przeważnie bliżej końca tworzenia gry. Obecnie sami nie znamy żadnych szczegółów na ten temat, ale oczywiście gdy tylko zostaną podjęte finalne decyzje poinformujemy o tym.

Czy planujecie wydać wersję kolekcjonerską?

Decyzje dotyczące wszelkich edycji specjalnych gry zostaną podjęte bliżej daty premiery.



Technicznie


Jakie będą wymagania StarCrafta 2?

Informacje dotyczące wymagań sprzętowych udostępnimy dopiero bliżej premiery gry.

Czy gra będzie chodzić na Windows Vista?

StarCraft II będzie w pełni kompatybilny z Windowsem Vistą, tak samo jak z XP.

Czy StarCraft II będzie chodził tak samo na Macu jak na PC?

Jak wszystkie ostatnio wydane gry Blizzarda, StarCraft II będzie chodził zarówno na PC, jak i na Macu.

Czy StarCraft II będzie zawierał efekty DirectX 10? Jakie jeszcze graficzne efekty zostaną w nim zawarte?

Gra będzie kompatybilna z DirectX 10, ciągle się zastanawiamy czy gra będzie wykorzystywać ekskluzywne efekty DirectX 10. Silnik graficzny jest na tyle skalowalny aby gra chodziła na większości konfiguracji sprzętowych. Nowy silnik daje możliwość generowania bardzo dużych jednostek, jak i dużej ilości jednostek naraz. Do silnika został zintegrowany także silnik fizyczny Havok dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej realistyczna.

Artykuł został przetłumaczony z oficjalnego FAQ StarCrafta II.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
TROJANIN, 10.06.2007, 15:16
Masz trochę racji ale nie do końca się z tym zgadzam :)
Avatar
Gamec, 07.07.2007, 10:50
To jest FAQ przetłumaczone z oficjalnej strony. Więc tu nie ma co mieć racji, tylko tak jest :P
Avatar
tadeusz0112, 01.10.2007, 21:53
co do ilości ras w grze nie napisali nic konkretnego, poza tym że zobaczymy 3 stare, ale nie napisali konkretnie że będą 3 i już tylko tak jakoś że zobaczymy terran protossów i zergów, ale nie zaprzeczyli że może zrobią jakąś niespodzianke, co by było naprawde DOBRE!
Avatar
tadeusz0112, 01.10.2007, 21:53
czuje więc jakiś taki nie dosyt!!!
Avatar
wladca, 04.11.2007, 02:41
Ja też czuję niedosyt ,ale widziałem filmiki i myślę że st 2 brakuje realności.Pytacie dlaczego? Ano,jednostki duże nie mogą gnieść i tratować innych.Brakuje murów i bram. Budynki mają kiepski pancerz i mało punktów wytrzymałości.Może przypominacie sobie Władcę pierścieni?Tam było na co popatrzeć!!!Chcecie opis doskonałego st 2? Połączcie Władcę Pierścieni,Warcraft 3 i odrzut z Diablo 2.Jednostki i budynki wszystkich ras powinny być możliwe do naprawy jak w Warcraft 3.To wszystko.Dziękuję.
Avatar
Telkontar, 04.01.2008, 07:17
Każdy inaczej widzi nowego S2. Dla jednych to całkiem nowa gra, dla innych starty Star ale w pełnym trójwymiarze... Przed twórcami stoją trudne decyzje. Nie zazdroszczę im. Zawsze będą zachwycenie, jak i niezadowoleni. To naturalna kolej rzeczy. Dla mnie najważniejsze jest aby Star 2 nie stracił ducha jedynki... Fabuły, tego tła, które tak na prawdę tworzy każdą grę. Nie liczy się grafika, wodotryski 3D, ale to nieuchwytne "coś" co sprawia, że gra staje się legendą. Dla przykładu, Diablo 2 nie posiada tego co miało Diablo 1. Niby kontynuacja, ale dla mnie osobiście to tak na prawdę 2 osobne gry... Brakowało mi katakumb (i nie mówię tu o tych kilku lokacjach). W D1 czuło się to przygniatające uczucie bycia pod ziemią, głęboko, zchodzenia niżej i niżej. Do tego księgi, które nic nie dawały ale tworzyły otoczkę, historię Horadrimów... można było sie zatopić. A Diablo 2 zostało mocno od tego odcięte. Na rzecz grywalności ale takiej typowej Hack And Slash, ale duch umarł... :(

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.